Avatar billede nu_igen Professor
06. marts 2022 - 22:38 Der er 8 kommentarer

Ipad- regulere lydstyrke og diskant/bass?

Jeg har tinnitus og nedsat hørelse. Derfor kniber det en gang imellem at lytte til lydbøger. Enten er oplæserens stemme ikke egnet til min hørelse eller også savner jeg at kunne regulere lydstyrken - udover det, de to - og + knapper foroven kan reguleres. Det samme gælder for reguleringsknappen på øretelefonerne, som jeg går ud fra styres af Ipadens indstillinger?
Andre muligheder? Det skal bemærkes at nogle lydbøger er indlæst af forfatterne og stemmerne er så uprofessionelt styrede at jeg må opgive!
Derfor har jeg nogle yndlingsoplæsere, som f. Eks. Søren Elung Jensen og Ann Britt Mathiesen.
Avatar billede klaudi Ekspert
07. marts 2022 - 10:18 #1
Top 10 EQ Apps for iPhone & iPad | Bass Booster & Equalizer
https://www.applavia.com/blog/best-eq-apps-iphone/
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2022 - 10:38 #2
Min bror har høreapparat - og ipad og iphone sender lyd direkte til dem, og intet ud i stuen. Det virker, og han larmer ikke ud i 'det offentlige rum' - man skal lige vænne sig til iphone-brugen. Iphone er i brystlomme, og han føre en samtale ud i rummet (ikke med os).
Avatar billede nu_igen Professor
07. marts 2022 - 10:44 #3
Sådan har jeg det med Tv, som går direkte i mine høreapparater. Jeg har ingen Iphone… og får det heller ikke.
#1 Det vil jeg kigge på, tak
Avatar billede nu_igen Professor
07. marts 2022 - 11:04 #4
Jeg har nu kigget på Aps og equalizer, har nogen erfaring med bedst og nemmest?
Avatar billede INK Ekspert
07. marts 2022 - 11:57 #5
Har du en app på iPad til dine høreapparater? Så kan der også sendes direkte fra podcast/lydbøger. Ref. #2.
Avatar billede nu_igen Professor
19. marts 2022 - 10:58 #6
Undskyld det sene svar. Jeg har måttet undersøge det på høreklinikken. Mine høreapparater kan fungere med en form for bluetooth overførsel via et specielt apparat. Høreapparaternes microfon opfanger desværre stadigvæk baggrundslyde.
Avatar billede nu_igen Professor
08. april 2022 - 09:51 #7
#2 tak for svaret.  Har din bror et specielt program installeret i sit høreapparat? Jeg har et program til alm. lytning + et program, der via en halsslynge med noget “mekanik” sender direkte til mit øre, uden baggrundsstøj. Det er tilsluttet TV apparatet og kun det.
Jeg har har en Phonak app på min Ipad, som jeg har brugt til at parre mine nyeste høreapparater til com pilot apparatet med. Desværre lukker det ikke for høreapparaternes microfon, så der er også baggrundslyde.
I dag har jeg på Ipadens indstillinger under LYDE  slået knappen formindsk høje lyde fra og dermed kan man på en lydmenuens skyder ovenover regulere lyden. Det hjalp !
Avatar billede nu_igen Professor
08. april 2022 - 09:52 #8
Glemte at skrive at Com Pilot virker via blue tooth.