Avatar billede Ep81 Novice
09. marts 2022 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Facebook login catch 22: kodegenerator kan ikke aktiveres på eneste enhed med adgang

Jeg har opdateret chrome og safari på min mac OS Big Sur 11. Og fået ny mobil. Jeg tidligere har aktiveret totrinsgodkendelse i facebook. For at jeg kan logge ind på ny telefon og i browsere skal jeg bruge en kode fra kodegeneratoren i facebook. Lige nu har jeg kun adgang til facebook på en gammel ipad. Her skal jeg aktivere kodegeneratoren med en kode som den siger jeg får på sms. SMS kommer ikke.

Jeg kan ikke deaktivere totrinsgodkendelse fra ipad, da dette kræver login fra en pc. Og det kan jeg jo ikke!

ADGANG ER KRITISK DA JEG HAR EN VIRKSOMHEDSSIDE.
Har allerede:
- opdateret facebook appen på ipad'en
- tilføjet en vens telefonnr I mine oplysninger - men heller ikke der kommer smsen
- skrevet til facebook i de få pop ups vedr feed back - men der svares ikke.

Jeg har en backup på disk af min mac fra ca 2 år siden - men kan slet ikke gennemskue om jeg kan reinstallere den og dermed logge ind fra kendt browser. Prøvede nemlig med en gammel mobil fra skuffen som facebook sikkerhedsindstillinger lister som godkendt til at logge ind - men så snart jeg åbnede sagde den at sessionen var for gammel og at jeg skulle logge på igen. og så var jeg lige vidt.

Gode råd modtages meget taknemmeligt
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2022 - 20:26 #1
Så send ind bug report fra browser, der er ikke andet at lave end at vente indtil de frigiver rettelse. Brug andet browser i mens.
Avatar billede Ep81 Novice
12. marts 2022 - 22:05 #2
Var inde at deaktivere sms og reaktivere her til aften....nåede aldrig at få sms'en der skulle aktivere kodegenerator på IPAD. pludselig kunne jeg bare komme derind - og derefter bruge det til log in på ny telefon, og underligt nok så direkte ind på den browser den har afvist de seneste 2 uger - uden totrinsgodkendelse... meget mærkeligt. MEN NU VIRKER DET  . HURRA
Avatar billede Simon Praktikant
05. april 2022 - 15:45 #3
Jeg har præcis samme problem - der er bare ikke dukket en løsning op af sig selv.

Jeg modtager ikke sms'er fra totrinsgodkendelse, og det er nøglen til at logge på en browser og lave nye indstillinger. Hvad kan man gøre?
Avatar billede Camille Praktikant
15. april 2022 - 13:26 #4
Jeg har haft præcis samme problem i en måneds tid nu. Nogle, der har fundet en løsning?