Avatar billede sigyn Seniormester
15. marts 2022 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logning af flueben i ja/nej felt

Jeg har en relativt simpel access database, vor der i tabellen er to ja/nej felter.
Jeg har brug for en logning af datoen, hvor der bliver sat flueben i det ene. Kan man det (det vil jeg forvente) og hvordan? Det kræver selvfølgelig et ekstra felt i tabellen, men derudover?
Avatar billede Gustav Ekspert
15. marts 2022 - 12:01 #1
Du kan slås med en Datamakro, men det er nemmest at bruge en formular bundet til tabellen og hændelsen BeforeUpdate:

Private Sub DinCheckBox_BeforeUpdate(Cancel As Integer)

    If Me!DinCheckBox.Value = True Then
        Me!LogDato.Value = Now
    End If

End Sub

Vis formularen med Standardvisning: Dataark
hvis du gerne vil have, den skal ligne en tabel.
Avatar billede sigyn Seniormester
15. marts 2022 - 12:12 #2
Jeg når ikke at tjekke det i dag, men det lyder absolut brugbart. Det behøver ikke at ligne en tabel, datoen skal bare være der
Avatar billede sigyn Seniormester
16. marts 2022 - 13:35 #3
Tusind tak. Det virker, det er lige som jeg havde brug for