Avatar billede ZeBa Ekspert
18. marts 2022 - 17:38 Der er 11 kommentarer

Betaling iUSA

Jeg sidder i USA, og når jeg vil booke et hotelværelse, får jeg melding fra Nets om, at jeg skal bekræfte,
Men jeg kan ikke modtage sms'er  her.
Hvad pokker gør jeg så?
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. marts 2022 - 17:39 #1
I øvrigt kan jeg heller ikke ringe til DK
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2022 - 18:07 #2
et par forslag:

1) kontakt dit telefonselskab over nettet, og opgrader dit abonnement, så du kan bruge tlf i udlandet - husk at nævne usa, så du ikke kun har eu-dækning.

2) ned i en bank og opret en konto - overfør penge fra dk, og betal.
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2022 - 18:43 #3
Ved betaling i eller til udlandet er der to løsninger. Godkendelse med SMS og kodeord og Godkendelse med NemID/MitID ved anvendelse af app på smartphone (papkort dur ikke).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2022 - 19:10 #4
SMS må være vejen frem.

At få oprettet en bankkonto i USA som udlænding er en process. Og at få overført penge fra en dansk bank til en amerikansk bank er også en process. Det vil formentligt tage for lang tid.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2022 - 20:29 #5
Da vi var i USA (før der skulle godkendes via sms) købte vi et tlf. abb. i en lokal butik. Det var det nemmeste og billigste for at have mulighed for at telefonere og have data til rådighed under vores ophold. Kan ikke huske prisen, men det var ikke dyrt.
Hvis du gør det kan jeg forestille  mig (ved det ikke) at du kan gå ind og rette dit telefonnr., så du får beskeder på det amerikanske nummer, indtil du afmelder det igen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2022 - 03:59 #6
#2:
1: Det har jeg
2: Kan ikke lade sig gøre uden fast adresse her
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2022 - 04:00 #7
Men nu virker skidtet pludseligt :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2022 - 04:01 #8
Aner ikke hvad der er sket. Jeg talte med Nets men hun påstod, at hun ikke havde gjort noget
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2022 - 14:45 #9
virker lidt, som om dit telefonselskab lige skulle opdatere din lokation, så de sendte sms ud på det netværk, du er på, og ikke bare i dk.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. marts 2022 - 16:27 #10
Måske
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. marts 2022 - 11:26 #11
#8 Og hun talte helt sikkert sandt, for Nets har jo på ingen måde indflydelse på, om du kan ringe og modtage sms'er i USA.