Avatar billede nu_igen Professor
21. marts 2022 - 17:11 Der er 11 kommentarer

konvertere PDF til Word -

Hej - Jeg har googlet, men jeg har Win 7 og skal ikke opdatere drivere til 11  - og mere hokuspokus.
Jeg har en slægtstavle i PDF format, som skal konverteres til Word for at jeg kan lave en indholdsfortegnelse.
Nemmeste konvertering?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2022 - 17:33 #1
Der findes massevis af gratis online convertere, hvor du uploader dokumentet, og får den konverterede udgave tilbage - eks. https://www.docfly.com/convert-pdf-to-word

Spørgsmålet er om dokumentet er så fortroligt, at andre ikke må kigge med. Ovenstående har i det mindste sikker overførsel af dokumentet, men hvem står så bag tjenesten? :-)

Et "offline" program der er gratis er svært at opdrive. Og uanset hvad, afhænger resultatet af hvor låst dit dokument er.

I bedste fald kan du åbne PDF dokumentet i Adobe Reader, og kopiere al teksten. Denne kan så sættes ind direkte i Word.

Men er teksten låst, eller gemt som bitmap (billede), kræver det en OCR behandling - og formatteringen vil sjældent komme med.

Alt dette gælder, uanset om du kører på Windows 7, 8, 10, 11 eller andet.
Avatar billede fase Professor
21. marts 2022 - 19:05 #2
Har du en mulighed for få filen som en gedcom fil er det muligt at printe den ud uden besvær, eller bliver du nok nødt til at få PDF filen konverteret med et onlineprogram. PDF filer er grundlæggende billedfiler.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. marts 2022 - 22:16 #3
De nyere versioner af word kan selv konvertere et pdf dokument til en word fil og modsat gemme en word fil som en pdf fil.
Man åbner simpelthen pdf filen direkte inde i word under filer åben og husker, at den skal finde enten alle filer eller kun pdf filer. Under åbningen konverteres dokumentet.
Nogen gange går konverteringen rigtig godt, og man ender med et dokument fuldstændig magen til pdf filen og andre gange går det ikke så godt. Det kommer an på hvor kompliceret pdf filen er med billeder og diverse kasser osv.
Jeg bruger selv denne metode jævnligt.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2022 - 06:58 #4
Som #3 skriver Kan de åbnes i de nyere Office Programmer!
Du får her en besked om at de omdannes til Word!
i hvert fald i  Word 2019 og 365
Jeg mener at huske at det også kunne gøres i Office 2016!
Avatar billede nu_igen Professor
22. marts 2022 - 15:51 #5
Jeg har word fra Office 2003, så…..
Avatar billede HHA Professor
22. marts 2022 - 18:50 #6
https://www.pdf24.org/
Den kan meget forskelligt.
Både som online og som offline.
Avatar billede fase Professor
22. marts 2022 - 21:13 #7
Jeg har sendt en besked på lav det selv.
Avatar billede nu_igen Professor
05. april 2022 - 14:19 #8
Tak - kigger på det :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
05. april 2022 - 14:39 #9
Private beskeder her er en dum måde at få løst problemer på.
Hele meningen med at efterspørge løsninger her i forum er jo, at man forhåbentlig får en løsning, samt at alle vi andre også kan lære noget af det, ikke mindst hvad den bedste løsning var.
Inden man så poster et problem, kan man jo prøve at søge om det har været oppe før, og så bruge løsningen fra den gang - men det kræver jo, at det ikke er endt med noget privat snak.
Dernæst har du ikke reageret på indlægget fra HHA - kunne du bruge det til noget, eller hvorfor kunne du ikke bruge det. Det lærer vi også noget af.
Bl.a. fordi du ikke har svaret HHA, har jeg valgt ikke at kommentere yderligere - foreslå andre løsninger, da der må komme en reaktion, inden man "gider" bruge mere tid på evt. at finde andre løsninger.
Avatar billede fase Professor
05. april 2022 - 17:12 #10
Private beskeder her er en dum måde at få løst problemer på.
#9 Det har du ret i, men beskeden handler om noget helt andet end converteringen af PDF filer til Word. Det kan i øvrigt ikke lade sig gøre med Word 2003. Det fremgår også at trådstarteren ikke vil opdatere noget som helst.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. april 2022 - 22:27 #11
#10 - det kunne jeg så ikke vide, men ok.
Jeg er godt klar over at 2003 ikke kan konvertere osv., men det er jo heller ikke det HHA foreslår, han bevæger sig jo netop i en anden løsning, som ikke kræver opdatering osv.