Avatar billede lail Forsker
22. marts 2022 - 11:11 Der er 7 kommentarer

tids tæller der vises når makro arbejde

Jeg har en makro der henter data fra en forespørgsel
Det komme en msbox op der siger

Opdataeringen vil tage ca et minut - vil du fortætte
Yes  No

Hvis man trykker Yes kører koden - kan man ikke for en boks op der tæller op eller ned dvs sekund viser og lukker ned igen når koden er kørt???

Mvh LN
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2022 - 15:09 #1
"ca et minut" er jo alt fra 0:15 til 1:45 - det vil nok være smartere at vise en gif undervejs - den tager heller ikke tid fra excel.
Avatar billede lail Forsker
23. marts 2022 - 12:02 #2
Og hvordan gør man så dette???
Avatar billede lail Forsker
24. marts 2022 - 11:33 #4
ok det har jeg ikke adgang til pt
Avatar billede lail Forsker
25. marts 2022 - 11:28 #5
Det driller - får timegalsset op men det stopper ikke

Når jeg stopper det manuelt  - begynder min makro først at beregne og opdatere
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2022 - 12:50 #6
Ok, at en gif kan stoppe excel's videre færd havde jeg ikke forudset - drop det.
Du bliver nok nødt til at lægge en tæller ind i det loop, der er i den kaldte makro, selvom det sænker hastigheden når der skal skrives til ark samtidigt.
Avatar billede lail Forsker
25. marts 2022 - 13:26 #7
ok men tak for indsatsen