Avatar billede lail Forsker
22. marts 2022 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forspørsel Power Q

Jeg har et par filer jeg henter ind i en fil via forespørgsel

Jeg kunne godt tænke mif at få dato ind på hvornår disse to filer sidst er opdateret/gemt

Så man kan se hvor gamle data er i hovedfilen

Nogen der vil hjælpe mig med det ???

LN
Avatar billede jens48 Ekspert
22. marts 2022 - 11:49 #1
Jeg har på et tidspunkt brugt nedenstående makro til at få information om hvem der har lavet ændringer, hvad der er lavet af ændringer, og hvornår.
Makroen skriver skriver 52 kolonner forskudt hvornår der laves ændring, hvem der laver den, samt den oprindelige tekst. Hvis der laves ændring 2 gange, bliver det gemt 53 kolonner forskudt og så videre. Makroen er lavet aktiv for området A1:A10. Måske kan det være til inspiration.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
    Dim OldValue As Variant
    Application.EnableEvents = False
    Application.Undo
    OldValue = Target.Value
    Application.Undo
    Application.EnableEvents = True
    If OldValue <> Target.Value Then
      Target.Offset(0, WorksheetFunction.CountA(Range(Target.Offset(0, 52), Target.Offset(0, 52))) + 52) = Now() & ", " & Application.UserName & " : " & OldValue
    End If
End Sub
Avatar billede lail Forsker
22. marts 2022 - 11:54 #2
Det er jo en anden fil end den jeg arbejder i  skal ikke se ædringer kun dato
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. marts 2022 - 11:22 #3
Avatar billede lail Forsker
25. marts 2022 - 14:11 #4
synes jeg har fulgt vejledningen slavisk meeen får denne

Overførslen blev ikke fuldført  på FilePath
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. marts 2022 - 15:57 #5
Har du mulighed for at uploade filen til Dropbox (eller eventuelt udveksle den via personlig besked)?
Avatar billede bak Seniormester
27. marts 2022 - 20:42 #6
Lav en ny query men brug Files -> folders.
Browse til din folder med tekstfilerne.
Nu læses alle fil attributter ind. Filtrer på den du ønsker og vælg feltet Date Created.
Fjern alle andre felter undtaget filnavn og Date Created.
Tryk Close and load
Du har nu en tabel med filnavne og oprettet dato.
Avatar billede lail Forsker
28. marts 2022 - 08:45 #7
bak den var da så simpel og smart den løsning - tak
Avatar billede lail Forsker
28. marts 2022 - 08:47 #8
xl enthusiast. Desværre ikke da det er personfølsomme data