Avatar billede Søren Madsen Praktikant
27. marts 2022 - 22:13 Der er 2 kommentarer

QNAP genkender ikke Hiper uPNP router

Har haft min NAS kørende igennem mange år. Jeg anvender en række tjenester på den, som alle kræver port forward. Om end det kan udgøre en mindre sikkerhedsbrist, har jeg anvendt uPNP på NAS, som fint har fundet min YouSee/Fullrate router, som også understøtter uPNP.

Nu har jeg så fået fiber fra Hiper med en fast/offentligt IP.
Den nye Hiper router (zyxel VMG8825-T50) understøtter også uPNP, men når jeg går ind på min QNAP og scanner efter uPNP enheder, finder den ikke min router.

Jeg har port forwardet manuelt og deaktiveret firewall - uanset hvad jeg gør, kan jeg simpelthen ikke få hul igennem på nogen son helst porte til min NAS.
Nogen som kender til Zyxel modellen eller har andre tricks i ærmet til Hiper? Jeg er efterhånden meget åben overfor forslag;)
Avatar billede jk45 Forsker
28. marts 2022 - 06:13 #1
Hvad får du af ekstern ip, især på fiber kan du komme ud for cgnat fra hiper.
Avatar billede Søren Madsen Praktikant
28. marts 2022 - 10:22 #2
Jeg får en IPv4 og som sagt betaler jeg for en fast/offentlig IP. Jeg var ikke bekendt med cgnat, men ud fra hvad jeg lige har Googlet mig til, så må min betaling til en fast offentlig IP, vel netop være for at undgå elementer som cgnat, for at sikre forbindelse til min IP udefra?

Alle mine enheder er sat i min TP-Link TL-SG1016D, men jeg tænker ikke at det kan have nogen betydning.