Avatar billede ZeBa Ekspert
04. april 2022 - 04:48 Der er 7 kommentarer

Kan ikke komme i forbindelse medmin android

W10
Nogle gange fungerer hotspot fint, andre gange påstår telefonen bare, at den ikke kan komme i forbindelse (bluetooth) med min laptop - uden nogen forklaring på hvorfor.
Jeg har slået hotspot og bluetooth internetdeling til.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2022 - 09:28 #1
hotspot - er det ikke kun deling af wi-fi?
Hvis bt kører på bærbar, og bt startes på telefon, så burde den uden videre kunne finde bærbar.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. april 2022 - 20:14 #2
Hvad er bt? I øvrigt kører den nu pludselig fint
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2022 - 20:47 #3
Hvis man har lavet aktiv hotspot fra smartphone, skal dit smartphone ikke oprettes forbindelse med VPN.

Hvis du aktivt deler Hotspot fra din smartphone, skal denne VPN slås fra.

Hvorimod, hvis du stopper med at dele hotspot fra dit smartphone, kan man frit aktivere VPN på dit smartphone.

Jeg har benyttet hotspot fra min smartphone meget, og virker kun uden VPN forbindelse, hvis man aktivt deler sit internet fra smartphone med hotspot til bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2022 - 20:49 #4
PS. - Sjovt nok, så kan man aktivere VPN fra bærbar.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2022 - 20:56 #5
Bt = Bluetooth
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. april 2022 - 21:06 #6
#3: Hvorfor taler du om vpn?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2022 - 03:49 #7
Ja, beklager. Husker, dit tidligere indlæg og forespørgsler, og tænkte slet ikke på Android og Bluetooth. Der er vidst ikke behov for internet deling via Bluetooth?

Det kunne vel tænkes, at smartphone, hvis du har indstillet eller aktiveret batteri håndtering at det deaktiveres fra smartphone, hvis der er gået noget tid.
Man kunne for eksempel deaktivere batteri optimering eller batteri håndtering fra smartphone og dette vil eliminere mistet forbindelse med Bluetooth?

Fra computer kan man også kigge yderligere på Bluetooth indstillinger om computer Bluetooth er synligt til andre Bluetooth enheder. Indsæt flueben, så de let kan finde hinanden så længe computeren er aktiv.
https://ibb.co/6BVsmV0