Avatar billede Tina johnsen Praktikant
10. april 2022 - 10:22 Der er 2 kommentarer

Minus tal konverteres til tal med ( )

Hej
Jeg er nyansat i et firma hvor jeg desværre er kommet til kort. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få konverteres minus tal til tal med parentes , også kaldet amerikansk minus.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Tina
Avatar billede ebea Ekspert
10. april 2022 - 10:51 #1
Hvis du markerer området, højre klikker, og vælger "Formater celler", og "brugerdefineret", og så indsæt denne.
[Rød]-(#.##0,00)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. april 2022 - 08:25 #2
Er det ikke lidt dobbeltkonfekt at sætte både minustegn forrest og derefter parentes om et negativt tal?

Jeg ville foretrække et brugerdefineret format som for eksempel

_(* #.##0,00_);_(* (#.##0,00);_(* "-"_);_(@_)

hvor positive og negative tal står med samme afstand fra højre margen.