Avatar billede htx98i17 Professor
14. april 2022 - 21:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Søges: et adventurespil ala Monkey island til ipad

Jeg vil prøve at finde et nyt adventure/detektiv spil til min mor i fødselsgave.

Tilbage i 90'erne var hun begejstret for Monkey island og et andet jeg ikke længere kan huske hvad hedder. Begge handlede om at løse en gåde og det tog flere uger om at løse.

Men jeg aner ikke noget om spil og hvordan jeg skal finde det. Så jeg havde håbet på at en her i forummet kan huske monkey island og ved hvad der idag kan købes af nye spil i app store til ipad som minder om Monkey Island?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. april 2022 - 21:52 #1
Jeg har ingen forstand på det, men har dog fundet noget her - det er et link til YouTube

https://www.youtube.com/results?search_query=Monkey+island+game+ipad
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
14. april 2022 - 23:45 #2
De gamle spil "Maniac Mansion", "Beneath a Steel Sky", "Zak McKracken & The Alien Mindbenders", "Indiana Jones and The Last Crusade", "The Secret of Monkey Island", "Day of the Tentacle", "Full Throttle" og vist også "Sam & Max" er alle lavet med SCUMM (the video game engine) og produceret at "LucasArts".

På iPad hedder den "porten" version ScummVM, og er ikke på AppleStore! Ved dog ikke om det overhoved kan lade sig gøre med nuværende iOS, men fedt at der ret faktisk er nogen som synes den slags er sjovt at få til at virke! Læs mere her: https://docs.scummvm.org/en/latest/other_platforms/ios.html

"Simon the Sorcerer", "Full Throttle", "Day of the Tentacle Remastered" er alle på AppStore, og er I samme stil med Monkey Island og de andre :)
Avatar billede htx98i17 Professor
15. april 2022 - 07:41 #3
takker, med hjælp fra jer har jeg fundet noget som kan bruges og endda til få penge.

Jeg søger også gerne nyere spil, som måske kun er udviklet til ios, men som er lige så gennemført og har lige så stor/lang underholdningsværdi og igen i samme genre som monkey island.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. april 2022 - 17:29 #4
En af mine favoritter som også er nævnt i #2 er remasteret...

https://apps.apple.com/us/app/day-of-the-tentacle-remastered/id1114170869