Avatar billede emil123 Juniormester
19. april 2022 - 12:01 Der er 2 kommentarer

Please hjælp

Jeg har her fået en opgave som jeg bare ikke kan vikle mit hoved omkring. Hvordan skriver jeg dette som et program? Det jeg har gjort indtil videre er: Console.Write("Hvad er cyklens hjulstørrelse"); og det er det, så går min hjerne bare i stå. Hvordan laver jeg resten?

Cykelcomputeren: Lav et program som spørger til en cykels hjulstørrelse i tommer (24”, 26” og 28”)
På bagrund af brugerens input skal du udregne hvor mange gange hjulet har roteret, efter at have kørt en strækning på 1 km.
1” svarer til 2,54 cm
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
19. april 2022 - 13:13 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2022 - 01:38 #2
Først opdeler du ophgaven i logiske trin og så konverterer du hvert trin til noget kode.

Virker koden ikke så spørger du om hvad der er galt med den specifikke kode.