Avatar billede Btimmer Seniormester
22. april 2022 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problem med vedhæftning af excel på Outlook

Når jeg skal vedhæfte en Excel file på Outlook kan jeg ikke få filen frem.
Dette selvom der står "åben alle filer".
PS: Jeg kan ikke skifte til f.eks. kun Word eller Excel.

For at kunne vedhæfte en Excel file skal jeg vide eksakt hvad den hedder, og så kan den vedhæftes. Det er lidt øv når man ikke kan se alle Excel filerne.
Alle Word filer kan jeg se.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2022 - 13:51 #1
Er du sikker på, at alle dine excel-filer ligger i den mappe, du ser på?
I stifinder - top højre søger du på hele drevet efter *.xls*
og kig nøje efter i den liste, der kommer (det taget tid) efter mappenavne på filer.
flyt dem gerne derefter til den mappe, du forventer, at de burde ligge i.
Avatar billede Btimmer Seniormester
22. april 2022 - 14:22 #2
#1
Under stifinder ligger de i den rigtige mappe, men mappen er der ikke når jeg skal vedhæfte filen en outlook besked på min computer.
PS: Jeg fjernede i formiddags Internet Explorer 11 på computerrn.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2022 - 14:45 #3
i outlook, når du vil vedhæfte, så bladr helt tilbage til roden på drevet, og så arbejd dig frem til den rigtige mappe. Nogle gange kan windows have offline mapper, og så nogle, der er med onedrive - og det giver rod.
Outlook husker den senest brugte placering, så hvis du får sat den rigtige, så virker det fremover.
Avatar billede martens Guru
23. april 2022 - 13:17 #4
Du kan blot kopiere filen direkte ind i mailen.
Markér filen i Stifinder > CTRL+C (kopier) > sætte fokus på din mail > CTRL + V (indsæt)

VUPTI ... Det bliver ikke nemmere !