Avatar billede kkims Mester
24. april 2022 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kraftigere PC afvikler Samme spil dårligere

Hej Alle Eksperter

Dette spørgsmål er lidt svært at placere!
Jeg flyver Flight Simulator X. Ikke at forveksle med det enormt nye grafik og processor krævende Flightsimulator MSFS2020

Det kører supert på min gamle stationære PC: Predator G6-710
Med disse spec: herunder

Styre system : win10 Home 64
Processor :  Intel(R) Core(TM) i5-6600K CPU @ 3.50GHz  3.50 GHz
Grafik Kort : NVIDIA GeForce GTX 970 2 GB Ram
RAM          : 16 GB
Harddisk    : SSD
PredatorSence : Modul til at styre CPU til Normal - Kraftig og Turbo

Ny har jeg så installeret det på en lidt nyere og efter min mening lidt kraftigere stationær PC: OG HER KØRE DEN DÅRLIGT!! Hakker og loader langsomt. Helt ud i Skoven

Understående spec:

Cpu: Intel® Core™ i7-5820k Processor 15M Cache, up to 3.6 GHz 6 kerner, 12 tråde
Bundkort: Asus X99-A/USB 3.1

Cpukøler: Coolermaster Hyper 212 evo

Ram: 16 gb Crucial ballistix sport 2666 mhz ddr4

Strømforsyning: Antec VP500P 500 watt plus

SSD: kioxia Exceria 480 gb

Grafikkort: Asus Strix Geforce GTX 1070 OC Gaming 8 gb

Styre system: windows 10 pro 64

Kunne det være fordi denne PC ikke er sæt til at "performe" ordenligt
Idet mange "Gamere" kommer med moduler til at styre både grafikkort og
CPU.
Mit spørgsmål er:
Hvordan kan jeg sætte denne PC op til bedste Ydelse
hermed ment indstillinger eller måske programmer der booster både grafik og CPU??

MVH
KIM
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2022 - 19:20 #1
Tja, hvis du logger ind med din Windows 10 med Microsoft-konto, hjælper det at skifte den til "lokal konto" i stedet for med Microsoft-konto.

Microsoft-konto, er baseret af skyen, så diverse handlinger og foretagninger er ren faktisk i skyen. Og her er det mest beregnet til "Kontor"-arbejde, og kan slet ikke yde noget hvad angår med spiller. For dette skal du skifte til lokal brugerkonto for at kunne mærke mærkbar bedre ydelse.

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/skift-din-windows-10-enhed-til-en-lokal-konto-eb7e78a9-88ee-9bc3-8f06-831b56e339fd

Du kan også prøve bare installere DirectX
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Flight Simulator X kræver ikke særlig meget, og er langt over den krav, med den nuværende PC konfiguration.
Avatar billede kkims Mester
25. april 2022 - 08:45 #2
Hej Jørgen. B.
Undskyld mit sene svar :-)
Hold da op!

Først vedr: Brugerkonto:

Da Jeg startede den "kraftige PC" op. Tilføjede min mail i win 10 pro... Og bum!
Så lå min konto der med mig som Administrator med billede og min "log på kode".
Det er min EN og samme microsoftkonto, som jeg også har på den anden PC der kører FlightSim X supergodt, men er meget "svagere"

Det er DEN konto jeg ikke kan fjerne. Man skal åbenbart oprette en ny før man kan fjerne den gamle. Dertil skal bruges en ny mail, ny password og hvad ved jeg.
Eller gøre som en anden ekspert skrev: Simpelthen reinstallerer win 10 pro!

MEN FØRST LAD NU DET LIGGE!!!

Jeg hæfter mig ved du skriver:
Og her er det mest beregnet til "Kontor"-arbejde, og kan slet ikke yde noget hvad angår med spiller. For dette skal du skifte til lokal brugerkonto for at kunne mærke mærkbar bedre ydelse.

Vil det sige at min system ikke udnyttes fuld ud? Dette har jeg aldrig hørt om! :-)
Nå men hvad kan jeg gøre. Hvad angår Direct X! Så ved alle vi Flight sim X brugere at Direct x 10 og højere gør mere skade en gavn. Softwaren i Flightsim X er ikke bygget til det. Der er lavet flere "Direct X bug fix programmer til Flightsim X"

Så hvis vi nu bare koger spørgsmålet ned til:
Du sidder overfor en "gamer" Der er "Tom" foruden win 10 pro
Den er installeret med de ovenstående "kraftigere specifikationer".
Den er sund og rask men yder ikke det optimale

Hvad vil du gøre for at få den til at yde det optimale?
Mvh
Kim
Avatar billede kkims Mester
09. maj 2022 - 13:56 #3
lukker