Avatar billede jath08ac Forsker
26. april 2022 - 12:22 Der er 2 kommentarer

VBA kode til at disable protected view

Hej,

Vil høre om det er muligt at lave en VBA kode som køre når Excel filen åbnes, som gør at "Aktiver beskyttet visning for de filer, der kommer fra internettet" er slået fra?

Årsagen skyldes at vi har et fællesdrev på en NAS server, og når vi ligger filer der, så tror den at filerne kommer fra internettet.

pft.

Hilsen
Jacob
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
26. april 2022 - 14:41 #1
Er det ikke bare, at slå det fra?
Det bliver jo ikke automatisk slået til igen, når først man har slået det fra.
Og, hvornår/hvordan skulle en sådan makro køres???
Avatar billede bak Seniormester
05. maj 2022 - 20:58 #2
Det skulle jo netop ikke være muligt at man via VBA kunne slå sikkerheden fra.
Du kan gå i 'Center for sikkerhed og rettighedsadministration' (trust center), klik på indstillinger,og oprette en placering, du har tillid til ( feks. din NAS server) så skulle det være fikset.