Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 16:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kamera til Windows virker det?

Jeg har med gode råd her på Eksperten købt  et kamera, som skal bruges til videokonsultation med lægen.
https://www.proshop.dk/Webcam/Logitech-BRIO-4K-Ultra-HD-Webcam/2583044
Jeg har sat det til, med et USB stick, men kan ikke se noget som helst om, hvordan det virker. Hvad gør jeg?
Jeg har en anden Windows PC, uden kamera, kan jeg sende til den?
Jeg har Windows 10 opdateret på denne PC, og Windows 11 opdate på den anden. Jeg er helt på bar bund.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. maj 2022 - 17:01 #1
Du skal bruge noget video-konference software for at se det i funktion. Eks. Skype, Google Meet eller Microsoft Teams.

Men i Windows 10 og 11 er der en default-app der hedder Kamera (Camera). Det er denne du bruger til at sætte kameraet op med, lysfølsomhed m.m. - så prøv at søg den frem og start den... - så burde resten give sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 17:07 #2
Tak, jeg prøver at finde ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 17:08 #3
Du kan hente software til Logitech BRIO her:
https://prosupport.logi.com/hc/da/articles/360039591834-Downloads-BRIO

Fortsat god dag.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 17:35 #4
#3
Mange tak, det hjalp i alt fald. nu kom der en lille skærm hvor jeg kan se mig selv.
Nu vil jeg, som foreslået, se på skype. Det står som slået til.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 18:44 #5
Jeg har installeret skype, men så vidt jeg kan se, skal jeg invitere nogen til forbindelse, Men jeg kan da ikke invitere min læge. Skal hun invitere mig?
Jeg aner ikke om hun er på Skype. Hvad gør jeg? https://ibb.co/RY9L6wh
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2022 - 19:30 #6
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2022 - 19:58 #7
#6
Det var også et link jeg kan bruge til noget, fint tak!
Det ender sgu med, at jeg finder ud af det, jeg tvivlede ellers.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2022 - 23:57 #8
Jeg har skrevet til min læge, så hun kan lukke mig ind i sit virtuelle venteværelse. Jeg vender tilbage når der er sket noget der.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2022 - 15:43 #9
Jeg har ringet til sundhedsdatastyrelsen, de kunne ikke hjælpe mig, det skal være "Min Læge appen"  som kun findes til Smartphones.

Mange tak for jeres indlæg. 😊