Avatar billede Dittelit Juniormester
06. maj 2022 - 11:18 Der er 5 kommentarer

Windows sprog til ios 8,1

Hej. Hvorfor kan min pc ikke længere tale dansk? Jeg har ofte geninstalleret styresystemet på min snart gamle computer( HP pavillion). Jeg har netop gjort det igen, men kan nu ikke længere få windows til at tale dansk. Kan nogen hjælpe mig?
mvh Dittelit
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2022 - 13:50 #1
Formaterer og nedlægger du de partitioner inden du installerer på ny?
Tænker indstillinger fra forrige installation måske kan have indflydelse hvis der ikke nedlægges/formateres.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2022 - 14:27 #2
Prøv lige at se på tidszone og andet, der kan angive, at du fx er i usa. Tidszone er under dato/klokkeslet.
Avatar billede Dittelit Juniormester
12. maj 2022 - 07:45 #3
Tak til begge. vender tilbage hvis/når det lykkes
Avatar billede Dittelit Juniormester
18. maj 2022 - 09:59 #4
Desværre kan jeg ikke bruge jeres svar. Det er ikke tastatur-sprog der mangler på dansk, men windows sprog. Dansk er ikke tilgængeligt på ios 8,1, åbenbart. Kan det betale sig at opgradere til windows 10?
MIn pc er 8 år gammel. skal den udskiftes? Hvad synes I?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2022 - 12:11 #5
Jeg ville tage backup af private ting og lave en ren installation af Windows 10. Du får opdatering til denne til efterår 2025 hvor Windows 8 udløber næste år. Du kan aktivere Windows 10 med Win 8 licensen du har. Tænker licens ligger lagret i bios og bør aktivere automatisk.  Måske sidde der et klister mærke med kode.