Avatar billede Caro_chr Praktikant
11. maj 2022 - 16:43 Der er 4 kommentarer

Min pladespiller vil ik dreje rundt

Hej, jeg har for nyligt oplevede et problem med min pladespiller(crosley). Den drejer rundt når jeg tænder den og når jeg sætter en plade på, men når jeg sætter armen på, stopper den med at dreje. Jeg har prøvet at skrue lidt ned på vægten af armen men dette virker heller ik… er der nogen der måske kan hjælpe??? :(
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2022 - 17:15 #1
Det kan tyde på, at et eller andet er røget af. Jeg tror ikke at det hjælper noget at skrue på vægten af armen. Den har jo virket ind til for nylig.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2022 - 17:29 #2
Arm-vægt bør typisk ligge på ½-1½ gram, lidt afhængig af ophænget i pladespilleren.
Det tyder på, at arm-bevægelsen skubber til en ledning med strøm til drevets motor, så den kortslutter. Det er noget med at åbne dyret, og se efter løse forbindelser, og hvad, der flyttes på når arm bevæges (bare det, at du åbner dyret, kan dog gøre, at du ikke kan se fejlen).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2022 - 17:45 #3
Drivremmen der trækker pladespilleren kan være blevet så slap, at den ikke kan drive den rundt, når der kommer bare lidt modstand på. Det er helt normalt at den skal skiftes med jævne mellemrum - prøv evt at se https://www.youtube.com/watch?v=dTYXOKojbjw
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2022 - 18:20 #4
Jeg er også med på den med ny rem.