Avatar billede per2edb Guru
12. maj 2022 - 08:34 Der er 4 kommentarer

Opstartsproblemer

Jeg har en stationær PC med win 10 der har meget svært ved at starte op
Ofte ingen reaktion ved tænding for strømmen
eller
Kommer til Dos menuen der spørger J/N ........

Vi benytter AVAST og ønsker ikke at ændre dette

Kan det være strømforsyningen eller...............
Avatar billede kulawig Professor
12. maj 2022 - 09:56 #1
dos menyen spørger normalt ikke kun J/N

så hvad helt nøjagtigt er det du ska svare J/N på
Avatar billede per2edb Guru
12. maj 2022 - 10:16 #2
om man vil fortsætte uændret ....
MEN det er slet ikke det der er problemet. Jeg skrev det kun for at vise at
opstarten nogle gange stoppede i dette skærmbille eller nogle gange slet ikke kunne starte op.

Jeg ønsker selvfølgelig maskinen skal gå direkte til win 10 login password - HVERGANG
og det sker desværre ikke altid.
Det er som at starte en gammel Ford T
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2022 - 12:18 #3
Når den kører, at lav en sikkerhedskopi af hele disken (et image) på en ekstern disk, og overvej kraftigt, at skifte til en nyere harddisk.
Avatar billede SBargisen Novice
12. maj 2022 - 17:03 #4
Først gå ind og nulstil din bios, hvis du har slået XMP / DOCP eller anden overclocking til, så kan det være ustabilt.

Derefter kontroller om din systemsdisk er ok, det kan gøres via Crystal Disk Info, hvis den er ved at fejle kan du godt opleve problemer, omend det lyder til at din pc er ustabil, hvilket typisk afspejler et problem med nogle komponenter og /eller et ustabilt overclock.

Du kan også forsøge at opdatere BIOS på dit bundkort, det kan være det løser problemet.

Dbh.
Stefan
https://OGaming.dk