Avatar billede wjens Guru
13. maj 2022 - 10:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

OneDrive på Android fylder alt for meget

OneDrive på min Android tablet fylder 20Gb. Jeg har meget online, men kun valgt ganske få filer til at ligge offline på denne enhed (mindre end 50Mb). Iflg. indstillinger: 300 Mb cache og 19,83 Gb data.

Sletning af cache hjælper ikke på data.
Onedrive skraldespanden er tømt.
Jeg bruger ikke kameraet og upload af fotos er slået fra.
Deaktivering > aktivering af app hjælper ikke.
Afinstallation er ikke muligt (Samsung kalder det en systemapp).

Hvordan reducerer jeg det data omfang?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2022 - 18:30 #1
Hvis du allerede har synkroniseret indhold, log af fra OneDrive app, og slet alt fra cache og slet data på OneDrive app fra:
1. Fra 'OneDrive' app, logaf.
2. Gå til 'Indstillinger' på dit smartphone.
2. Tryk ind ofr 'Apps'.
3. Søg 'OneDrive' og vælg den.
4. Vælg 'Lagring'.
5. Slet cache og data.

Har du behov, hent indhold og gem det du vil fra browser:
https://onedrive.live.com

Jeg hader OneDrive personligt, og der sidder en idiot i OneDrive hovedkontor der har lavet OneDrive som bare ikke ved hvad synkronisering betyder og har bare lavet idioti koder til cloud symkronisering som bare er ren helvede. Dette er således at der overskrives mv. og de laver ikke engang løsninger  disse problemer mv. Så, jeg håber, du kan bruge dette indlæg... haha...
Avatar billede wjens Guru
13. maj 2022 - 19:58 #2
Tak for input.