Avatar billede Finn Praktikant
14. maj 2022 - 19:11 Der er 1 kommentar

Tvivl om brug af SD kort

Jeg kan se man kan købe Scandisk Ekstreme Pro SDXC 256GB R170/W90 UHS-I V30 U3.
Mit spørgsmål er : Kan dette kort benyttes i  et Sony IL6000 kamera.
Tak på forhånd.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. maj 2022 - 22:48 #1
Brugervejledning: Klasse 4 SD-kort eller hurtigere ( og testet op til 64G)
Kameraet kan ikke udnytte kortets fulde hastighed og nok heller ikke din kortlæser.
Ville dog gå bedre end klasse 4 SD.

fra brugervejledning.

Hukommelseskort
Angivelser for korttype i hjælpevejledningen

Memory Stick PRO Duo
(Memory Stick XC-HG Duo/Memory Stick PRO Duo/Memory Stick PRO-HG Duo)

SD-kort
(SD-hukommelseskort/SDHC-hukommelseskort/SDXC-hukommelseskort)

Memory Stick PRO Duo-medier og SD-kort op til 64 GB er blevet afprøvet og godkendt til brug med dette produkt.
Der anbefales følgende hukommelseskort ved optagelse af film:
(Mark2) (Memory Stick PRO Duo (Mark2))
(Memory Stick XC-HG Duo (Mark2))
(Memory Stick PRO-HG Duo)
Klasse 4 SD-kort eller hurtigere
SD-kort understøtter også UHS-I-standard.