Avatar billede steen_hansen Forsker
15. maj 2022 - 18:06 Der er 1 løsning

Få den lokale tid clientside og sørg for at poste det lokale tidspunkt i det land, som brugeren nu befinder sig i

Jeg har nogle brugere rundt om på kloden, som gerne skal have gemt deres egen lokale tid, og ikke serverens tidspunkt. Mit spørgsmål er (forhåbentligt) meget enkelt: Vil dette javascript, som jeg har fundet, gemme tidspunktet fra brugerens PC, eller vil det benytte serverens (dansk host) tid?

var tick;
    function stop() {
    clearTimeout(tick);
  }
function clock() {
    var ut=new Date();
    var h,m,s;
    var time="        ";
    h=ut.getHours();
    m=ut.getMinutes();
    s=ut.getSeconds();
        if(s<=9) s="0"+s;
        if(m<=9) m="0"+m;
        if(h<=9) h="0"+h;
        time+=h+":"+m+":"+s;
    document.getElementById('clock').innerHTML=time;
    tick=setTimeout("clock()",1000);
    }

Jeg benytter

<%
Session.LCID = 1030
%>

(Danmark) i toppen af alle dokumenter
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. juni 2022 - 15:27 #1
Scriptet tager systemtiden på enheden. Og systemtiden styres af tidsserver. Så det er temmelig præcist. Jeg har fået det endeligt bekræftet.