Avatar billede ZeBa Ekspert
15. maj 2022 - 18:26 Der er 20 kommentarer

Download af audio

Nogen der kender et program til download af fx udsendelser fra DR radio og andre audio steder
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 21:32 #1
Find DR.DK og tilskriv til den. Så du har kanalen på podcast der har jeg.
https://podcasts.google.com
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. maj 2022 - 22:12 #2
Men det får jeg da ikke en fil af.......
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 22:23 #3
Javel, så er der behov for fil.

Måske skal du bare se, om du kan finde audio recorder fra Windows Butik, hvis dette er Windows.

Podcast er jo altid tilgængeligt, og kan hentes (downloades), så det klart til at blive lyttet offline. Er dette ikke nok, så ja, alternative løsninger skal findes.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 22:26 #4
Podcast er bedst fra smartphone, for det kan hentes (downloades). Og afspilles fra app'en.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. maj 2022 - 22:28 #5
Hvis du kan åbne den ønskede udsendelse i en browser som f.eks. Chrome, så kan du optage lyden med AUDACITY.
Den kan du hente på denne hjemmeside: https://www.audacityteam.org/

Der findes sikkert også andre muligheder.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. maj 2022 - 22:34 #6
Kom til at tænke på at du jo tidligere har fået svar på dit spørgsmål her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037711
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. maj 2022 - 22:40 #7
#6: Det er ikke det samme spm
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 22:41 #8
Hvis du inspicerer adressen du lytter fra computer browser, kan du finde audio mp3 og kopiere adressen og indsætte det på nye browser og derefter kan du bruge 'Gem som'.

https://zeroniche.com/download-podcast-as-mp3/
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 22:44 #9
Eller du kan kopiere adressen af det du lytter til til denne:
https://audio.online-convert.com/convert-to-mp3

Gem som mp3.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. maj 2022 - 22:49 #10
ITUNES er en mulighed.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. maj 2022 - 22:52 #11
#7
Jeg kan ikke se en egentlig forskel på spørgsmålene, men det kan være jeg misforstår dig??
Jeg forstod dit spørgsmål således:

Du vil gerne downloade lyden, når du hører en udsendelse fra f.eks. DR på din PC.

Men det er måske ikke det du vil?
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. maj 2022 - 22:58 #12
#11: Jeg vil ikke downloade, MENS jeg lytter.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. maj 2022 - 23:36 #13
OK - det har jeg ingen løsninger på mere
Tidligere har jeg brugt forskellige programmer, hvor man kopierede URL over og så blev filen/filerne hentet uden at man behøvede at lytte.
Disse programmer fungerer dog alle ikke længere. Jeg tænker de er blevet blokeret pga DRM
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. maj 2022 - 00:07 #14
DRM?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. maj 2022 - 02:01 #15
DRM =  https://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

Bruger du ITunes gemmes de som MP3 filer -og du undgår så DRM.

En times radio gemmes på under et minut - medmindre DR har en dårlig dag eller du har en dårlig internet forbindelse.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. maj 2022 - 03:11 #16
Hvordan bruger jeg Itunes?
Avatar billede Jane K Praktikant
18. august 2022 - 08:16 #17
You can download MP3 with this tool:
https://okmusi.com/home/
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. august 2022 - 10:20 #18
It says:
No results found
Start over again

or

Try Pro Music Downloader with more stable and powerful music search engine.
Avatar billede Jane K Praktikant
18. august 2022 - 11:32 #19
May be you can enter some keywords to search the content.
I download audio from YouTube, Soundcloud, and it works well.
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. august 2022 - 12:27 #20
I want to download from DR.DK