Avatar billede jath08ac Forsker
18. maj 2022 - 15:41 Der er 1 kommentar

Få vist decimaler i min tabel/formular

Hej,

Det skal siges, at jeg er relativ ny ift. at arbejde med Accessdatabaser.

Når jeg skriver i min tabel, hvor jeg har angivet en kolonne til beløb, så sker der det, at når jeg taster beløbet, så afrunder Access automatisk til beløb uden decimaler.

Jeg kunne godt tænke mig, at når jeg taster et tal med decimal, så skal tallet blive ved med at stå med decimal. F.eks. hvis jeg skriver 8.508,32 skal Access ikke runde ned til 8.508.

Kolonnen er definere som tal med 2 decimaler

Håber at der er en der kan hjælpe?

pft.
Avatar billede Gustav Ekspert
18. maj 2022 - 15:57 #1
Det lyder som om, du bruger Heltal eller Langt Heltal som datatype.
Skift til Valuta. Så kan du have fire decimaler.