Avatar billede Mickger Mester
19. maj 2022 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Data fra web

Hej E!

Jeg har et problem som jeg har kæmpet med at løse selv men kan ikke finde noget eller ved hvad jeg skal søge på nettet.

Jeg har det her sheet https://drive.google.com/file/d/1ubs7mkzBYaCtUjLdAHn7aXAHfpHkSMC9/view?usp=sharing som tager data fra en hjemmeside, jeg ville rigtig gerne tage de 3 linjer from der står Lines: XXXX og kopier dem hen i en anden celle.
Men da Lines:454 er på linje 20 lige nu, så kan en opdatering af arket nogle gange flytte den til en helt anden linje, alt afhængig af dataen fra hjemmesiden.

Hvordan kan jeg sige til excel den skal kigge efter en speciel linje i arket og så kopier den til en anden celle ?
Avatar billede store-morten Ekspert
19. maj 2022 - 11:37 #1
Prøv at sætte 'Filter' på kolonne A og tast: lines i: Søg.
Kopier og indsæt
Avatar billede Mickger Mester
19. maj 2022 - 11:45 #2
Hej Morten
Har lige prøvet men når den opdatere dataen igen, så hopper den stadig hen på en ny linje
Avatar billede Mickger Mester
19. maj 2022 - 13:35 #3
Hej Morten
men din idé om filter gik jeg det løst med nogle macro'er
    Sheets("Sheet2").Select
    Selection.AutoFilter
    ActiveSheet.Range("$A$1:$Q$38").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=lines*", _
        Operator:=xlAnd
    Range("A2:A35").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Sheet1").Select
    Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=True, Tab:=False, _
        Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=True, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(Array(1, 1), Array(2, 1)), TrailingMinusNumbers:=True
End Sub