Avatar billede nu_igen Professor
24. maj 2022 - 19:48 Der er 2 kommentarer

Høretelefoner til Ipad

Hej
Jeg har i mange år brugt Sennheiser CX 5.00i høretelefoner. De har lidt vinklede ørepropper som passer godt til mig og man kan ligge på dem. Jeg har høreapparater og er glad for at Sennheiser har et “relæ” på ledningen så man kan skrue op/ned og lukke for lyden. Dette relæ virker desværre ikke mere og jeg har nu hele 3 stk høretelefoner med denne skavank. Modellen er åbenbart udgået, for jeg kan ikke finde den mere.
Jeg har også et sæt Klipsch, hvor jeg desværre er kommet til at klippe ledningen over. Klipsch havde også denne omskifter.  Denne vare kan jeg heller ikke finde mere. Priserne er omkring 500-600 kr
Når jeg gerne vil have samme slags er det på grund af mine meget små ører og øregange, omskifteren og den gode lyd.
Hvilke kan i anbefale med disse egenskaber?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2022 - 11:47 #1
Min bror har høreapparat (nyere model), og det tilsluttes direkte til fx tv's lyd og mobiltelefon / ipad - nemt og enkelt.
Han blev dog hurtigt opdraget til at lægge telefonen frem på bordet når han besvarer opkald - bare så vi andre ved, at vi ikke skal svare på evt spørgsmål.
Avatar billede nu_igen Professor
25. maj 2022 - 12:16 #2
Tak for svaret, som jeg jo ikke kan bruge til noget uden de rigtige høreapparater. Desuden har jeg en Com Pilot, der via BlueTooth streamer til mine ører. Men jeg kan IKKE ligge med høreapparaterne på og de lukker så for al anden lyd udefra. Med de nævnte Sennheiser lukkes anden lyd ikke ude.