Avatar billede VittoV Praktikant
27. maj 2022 - 21:12 Der er 26 kommentarer

HJÆLP! Netværkskort virker ikke, og kan ikke finde ud af hvorfor?:/

Jeg har lige købt et nyt netværkskort til min stationær, men det virker ikke, jeg kan ikke oprette forbindelse til wifi eller se at det er aktivt under mine netværkskort, jeg har prøvet alt føler jeg, jeg jeg håber i har nogle gode ideer til at få det til at virke.

Det er et TX3000E netværksadapter
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 21:44 #1
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 21:48 #2
Avatar billede VittoV Praktikant
27. maj 2022 - 21:52 #3
Jeg har prøvet begge dine forslag Jørgen og ingen af dem virker
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 22:51 #4
Hvad er motherboard model?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 23:08 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2022 - 08:40 #6
Jørgen B har kommet med fin hjælp ser jeg 😊
Har du kigget i enhedshåndteringen om den ligger skjult? Det gør du under vis oppe. Her kan du vælge vis skjulte enheder.
Har du deaktiveret det indbyggede netkort der ikke virker/skal bruges i enhedshåndteringen?
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 10:55 #7
Jeg kan se at netkortet ligger under enhedshåndtering, men det har en lille advarselstrekant ved sig, den skifter imellem at sige jeg har en fejlkode 39 eller 3.

Jeg er rimelig sikker på jeg har et Asus prime z390-p motherboard.

Det eneste andet netkort jeg kan deaktivere er netkortet til Ethernet stik
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 11:14 #8
Hvis du benytter TP-Link Archer TX3000E, hent driver og software fra Intel, med WiFi 6 AX200 kan nok bruges til at rette alt dette:
https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/189347/intel-wifi-6-ax200-gig/downloads.html

Hvis dette ikke virker, er det nok bare Strømspare feature der skal deaktiveres fra Enhedshåndtering og genstarte PC'en. Se om der er ændringer?
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/215446

Har du også opdateret seneste BIOS firmware?
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 12:47 #10
Jeg har gjort alt overstående undtagen at opdatere mit bios, det ved jeg ikke rigtigt hvordan man gør.

Når jeg kigger på netkortet, så har jeg ikke en mulighed for at ændre strømspare feature, man kan slet ikke se den mulighed nogle steder, kun under mit netkort til mit ethernet stik
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 12:59 #11
Vis hvordan det ser ud når du tager skærmdump, upload det til denne, kopier adressen ind til os med denne.

https://imgbb.com/

Selvfølgeligt kan du redigere eller klippe det først før du uploader den.
Husk, at vælge om den skal slettes efter nogen tid eller om dette skal beholdes på siden.
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 13:10 #12
https://ibb.co/FJNKgCR

Sådan her ser det ud
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 14:07 #13
OK. Hvis der kommet driver og software på ind på Programmer og funktioner, afinstaller den. Sluk PC'en.

Lad mig lige lege lidt med billede her om PRIME Z390-P bundkort.
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 14:24 #14
Jeg kan ikke finde driver og software under programmer og funktioner
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 14:33 #15
https://ibb.co/GQxXTr3
TP-Link Archer TX300E med Asus-PRIME-Z390-P.
Asus-PRIME-Z390-P har ikke F_USB, så hvis du har monteret wifi til "USB1112" vil dette fejle.
Monter den til "USB13", dette virker ud fra dette tilbage melding:
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/244116
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 15:15 #16
Jeg lavede en ændring du forslog, nu slukker min computer efter 15 sekunder hver gang jeg tænder den

https://ibb.co/Vwq0MXN
Og den siger det her
Avatar billede Peter Guru
28. maj 2022 - 15:17 #17
Engang hjalp det at slette den enhed der ikke virker i enhedshåndtering, genstarte Pc`en og lade Windows installere enheden
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 15:50 #18
Hvis du har en Clear CMOS knap om bag PC'en, tryk på den. Dette vil indstille den BIOS til fabrikstilstand.

Hvis ikke du har denne, tag batteriet ud fra motherboard, tag net strøm kabel ud fra PSU, og tryk på tændt knappen et par gange. Monter hele tilbage og tændt igen.
-Husk, at komme ind i BIOS og indstille dato og tid.

Er det stadigt samme, hvis du har angivet dato og tid, og starter den?
-Dette er mht. "usb device over current status detected".
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 15:54 #19
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 16:00 #20
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 16:07 #21
4 Keyboards og 2 mus? Helt ærlig, hvis det denne, så er der måske fejl på disse?
Eller har du sat flere ting på USB porte?
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 16:15 #22
Jeg har en usb enhed til mit headset, et keyboard hvor der kommer 2 usb enheder ud og sidder i computeren, hvor der sidder en usb enhed i mit keyboard som er min mus
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 16:29 #23
Ingen synlige skader eller fejl ved disse USB porte?

Prøv med Clear CMOS, og monter igen. Undtagen Archer wifi, monter alt tilbage. Husk, dato og tid ind i BIOS. Ingen fejl på disse?

Monter Archer wifi, kommer fejlen igen?
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 16:56 #24
Den siger det samme og slukker
Avatar billede VittoV Praktikant
28. maj 2022 - 18:02 #25
Der er intet i vej med mine usb porte, i hvert fald ikke synligt, har tjekker det hele igennem
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2022 - 18:37 #26
Det kunne tænkes, at dette er inkompatibilitet. Sæt den fra USB13 tilbage til USB1112.
-Stopper dette problem?

Forresten, det skal være driver til Intel ax200 og ikke Intel ax210 driver.

Hvis enhedshåndtering stdaigt ikke kan sætte rette driver ind med trekant, skal den rette findes?

Fik du fat i TP-link support?

Er dette overhovedet tx3000e? 😜