Avatar billede jokkaka Juniormester
28. maj 2022 - 10:23 Der er 1 kommentar

Svag wifi-forbindelse - kan man forbedre signalet

For noget tid siden fik jeg et nyt modem + router fra Yousee, som nu er placeret i den modsatte ende af huset hvor mit gamle modem (og TV) var. Der er - sikkert pga. afstanden - lidt knas med signalet, og eneste sted hvor det lader til at fungere er, hvis routeren placeres midt på et bord i bryggers.

Da jeg gerne vil have dette stillet et mere diskret sted, uden det går ud over forbindelsen, vil jeg høre om nogle ved hvordan man kan forstærke signalet? Har hørt man kan købe forstærkere, extenders og repeatere. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på? Måske er signalet i routeren bare generelt ringe og kan ikke forstærkes overhovedet?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2022 - 18:13 #1
Jeg kan godt lide wifi over el-stikket. Det er en lille ting, du sætter direkte i el-kontakt (ikke forlængerledning) tæt på router. Og så en eller flere #2 kasser, du sætter i el-kontakter andre steder i huset.
Roiuter snakker direkte med nærmeste kasse, og via dien el-ledninger i huset, så modtager #2-kasserne signalet, og sender det videre som wifi (samme navn osv - intet skal ændres på dine enheder)
se også https://tjekbredbaand.dk/faq/hvad-er-internet-via-stroemstik
fx https://www.proshop.dk/Homeplug/TP-Link-TL-WPA4220-Kit-300Mbps-Homeplug/2413069 bemærk, at hastigheden over wifi typisk topper ved .n (så de kan ikke nyeste .ac) men du får til gengæld en god dækning i huset.