Avatar billede simone007 Juniormester
02. juni 2022 - 23:26 Der er 1 løsning

iCloud

Fungerer det med store mængder fotos på iCloud?

Jeg har en gammel Synology server som bør udskiftes inden den selv står af.
Den bliver stort set udelukkende brugt til opbevaring af fotos samt lidt dokumenter.
Jeg er egentligt glad for Synology fordi det med foto appen er let at browse gennem alle billederne - det er vigtigt fortsat at kunne gøre det. Vi har ca. 100 GB billeder.
I stedet for at købe en ny server har jeg tænkt på om jeg i stedet bare kunne købe mere iCloud lagerplads.
Så mit egentlige spørgsmål er; Hvis jeg fx køber 200 gb lagerplads og flytter alle mine billeder over på icloud, kræver det så at jeg har lige så meget plads på telefonen, hvis jeg skal kunne browse i alle billederne?
Eller kan jeg godt se billederne på telefonen selvom de kun ligger på icloud?
Avatar billede Richard Thune Forsker
03. juni 2022 - 09:16 #1
Når du spørger efter iCloud går jeg ud fra at du har en iPhone og bruger Apples Fotos.
I så fald kan det sagtens hvad du vil.
På telefonen, indstillinger, iCloud, Fotos, vælg optimer iPhone-Lagring.
Så vil alle billeder du tager (har taget og stadig har på) med telefonen blive flyttet til iCloud.
Telefonen vil vise prewiev af alle billeder i iCloud, men må downloade det komplette billede hvis du vil kigge nærmere på det.
Jeg har det sådan på min telefon og mærker normalt ikke nogen tøven.