Avatar billede Temco Professor
04. juni 2022 - 02:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slette Outlook e-mail adresse

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man sletter outlook.com e-mail adresse. Når jeg søger får jeg kun resultater der vedrører Outlook programmet .
Avatar billede Temco Professor
05. juni 2022 - 18:38 #2
Jeg syntes det lyder som om jeg sletter mere end e-mail adressen.

Microsoft konto??
Jeg vil kun slette den pågældende e-mail adresse. Intet andet.
Avatar billede INK Ekspert
05. juni 2022 - 18:54 #3
Enhver Outlook.com adresse er lig med en Microsoftkonto.

Hvorfor vil du slette? Du kan jo blot undlade at bruge den.
Avatar billede Temco Professor
05. juni 2022 - 20:45 #4
Nå, ok.

Ved godt det ikke har nogen praktisk betydning. Men har det bedst med den er helt død.
Avatar billede Erik K Ekspert
05. juni 2022 - 22:11 #5
Du kan slå den ihjel på følgende måde:

I hovedvinduet i Outlook skal du vælge Filer i øverste venstre hjørne af skærmen. Vælg Kontoindstillinger > Kontoindstillinger. Vælg den konto, du vil slette, og vælg derefter Fjern.
Avatar billede Temco Professor
06. juni 2022 - 14:44 #6
Hm... lukker det kontoen. Eller gør det den blot ikke-tilgængelig?
Avatar billede Erik K Ekspert
06. juni 2022 - 15:15 #7
Det lukker outlook konto og sletter alt indhold, så ingen ( måske udover Microsoft) længere kan tilgå dine outlook mails.
Du vil dog, hvis du ønsker det, kunne oprette en ny konto i outlook, da appen ikke fjernes fra din pc.
Avatar billede Erik K Ekspert
06. juni 2022 - 15:22 #8
For at gøre det mere rabiat, kan du jo slette alle modtagede og sendte mails på kontoen inden du fjerner kontoen.
Avatar billede INK Ekspert
06. juni 2022 - 16:18 #9
Hvis du ikke vil slette kontoen som anvist i #1, så kan du jo logge på webmail og slette, som angivet i #8.
Avatar billede Temco Professor
06. juni 2022 - 21:56 #10
Jeg kan ikke finde en skid af det når jeg følger vejledningerne.

Tømmer l*rtet, logger af og smider password væk!
Avatar billede Temco Professor
06. juni 2022 - 21:56 #11
(Og har ændret navnet til noget fiktivt.)
Avatar billede Temco Professor
06. juni 2022 - 22:03 #12
#1 Skulle få tilsendt en bekræftelseskode ved log ind. den kom aldrig. Nåede derfor ikke længere med en. Men nu er det "løst"....
Avatar billede Temco Professor
06. juni 2022 - 22:29 #13
Man kan ikke gå gennem nogen som helst procedure på en Microsoft side uden at skulle bekræfte mig her og der, indtaste koder man ikke har, vente på e-mails eller sms'er man aldrig får, eller få at vide et password er forkert selv om det er rigtigt. Med andre ord - det sædvanlige ulidelige mareridt!! Gudskelov dette ikke handlede om noget vigtigere.