Avatar billede lurup Ekspert
06. juni 2022 - 23:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Strøm til 10 enheder med PoE

Jeg har 6 overvågnings kamera samt 4 access point som skal have strøm via PoE
Hvordan gør jeg det bedst og billigest ?

TAK
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2022 - 00:16 #2
Jeg får Fastspeed ind 1000/1000 har pt ingen kabler men ska have det lavet en en lille butik 2 stk og 4 udenfor
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2022 - 00:19 #3
Fedt...det er billig
Avatar billede kulawig Professor
07. juni 2022 - 09:50 #4
#3 vær opmærksom på at det "kun " er en 60W

og vigtigst af alt er det kun 4 porte der er poe

"PoE Ports: Port1- Port4"

for at drive 10 enheder skal du bruge 2 stk.
https://www.av-cables.dk/netvaerks-switch/d-link-8-ports-netvaerks-switch-poe-10-100-1000-mbps.html

eller den lidt mere professionelle:
https://www.av-cables.dk/netvaerks-switch/ubiquiti-unifi-switch-usw-16-poe-gen2.html
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2022 - 10:39 #5
TAk
I den billige løsning, er der strøm i alle porte ?
Avatar billede kulawig Professor
07. juni 2022 - 10:55 #6
det skriver de på siden:

Porte: 8 x 10/100/1000 (PoE)

men overvej om det er det værd at spare 600 kr og så have 2 switche liggende
2x dlink 1.800kr
1x unifi 2.369kr

jeg bruger selv en del unifi og det er faktisk godt til prisen
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2022 - 12:15 #7
kulawig

Tror du har ret.
Noget helt andet.

Jeg skal vel ikke købe controller for at have 3 unifi apér
Avatar billede kulawig Professor
07. juni 2022 - 12:53 #8
du kan have controller på pc til den indledende opsætning , det er ikke nødvendigt med en cloud key eller gateway

når det hele er sat op virker det autonomt

det er kun hvis du skal bruge fancy ting som gæste netværk med adgangskontrol at du skal bruge en cloudkey
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2022 - 13:04 #9
Fedt.

Jeg skal sætte 3 op, i 3 forskellige lejeligheder hvor jeg vil lave 3 forskellige net på.
Grunden til det er at jeg kan lukke den ene net hvis de ikke betaler og at de på ingen måder er på det samme net.

TAK
Avatar billede kulawig Professor
08. juni 2022 - 13:45 #10
så skal du dele det op med Vlan og nogle forskellige ip range

hvis du laver det hele med et ip range og forskellige Wifi ... vil man fra det ene wifi kunne se enheder i det andet -

husk at afslutte kæden hvis du er tilfreds med svar -
Avatar billede lurup Ekspert
08. juni 2022 - 22:50 #11
Tak for alle svar