Avatar billede camsti Seniormester
09. juni 2022 - 09:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Repeater/LAN

Hejsa,
Jeg er kommet i tvivl og søger et råd her :)

Jeg har i stueetagen en trådløs wifi-router.
På 1. sal i modsatte hjørne har jeg et netkabel, som fører net ned i en anden bygning der står 50 meter væk (cirka)

Det er ikke muligt og trække kablet fra 1. sal til stueetagen.

Jeg tænker og sætte en repeater op på 1. sal og sætte netakblet deri så den forsyner bygningen med netværk via repeateren

Er det måden at gøre det på?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2022 - 10:51 #1
Det skulle fint kunne lade sig gøre med enhver WiFi range extender, der kan køre i bridge mode, men....
Husk, hvis du ikke har en switch imellem, skal LAN-kablet imellem enhederne sandsynligvis være krydset og der kan være issues med hastigheden, hvis der er langt fra din nuværende router og op til hjørnet, hvor den nye enhed skal placeres.
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. juni 2022 - 11:17 #2
Jeg kan ikke se nødvendigheden af bridge mode.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2022 - 11:22 #3
Topologisk kan man nøjes med en repeater, men mange konsum-enheder beskriver det som bridge-mode, når WiFi-signalet skal videre på LAN-porten.
Avatar billede camsti Seniormester
10. juni 2022 - 13:09 #4
Der kommer en switch i bygningen til distribution af net via kabel og til wifi.

Gætter på der i gravet linje er ca. 50 meter ned til bygningen så kabelængde er jeg ikke bekymret for :)

Er der en repeater (eller WiFi range extender) du/i vil anbefale i 300kr. klassen?

Tak for svarene.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2022 - 15:30 #5
Så længe du holder dig under 100m. imellem kablede enheder, kan du stort set vælge hvad som helst.
Jeg tvivler på at der er den store forskel på kvalitet og hastighed på enheder i dette segment - funker det ikke, retur til forhandler.