Avatar billede Temco Professor
14. juni 2022 - 03:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trekantnøgle til pullert

Har brug for en trekantnøgle så jeg kan fjerne to pullerter. Ved bare ikke hvordan jeg finder ud af hvilken størrelse der er tale om.

https://i.postimg.cc/9Xsfyr2N/20220613-220101.jpg

Ved ikke om der måske er en typisk standard størrelse der bruges til disse?
Avatar billede Temco Professor
14. juni 2022 - 03:25 #1
Eller måske nogen alternativt har en ide til et stykke værktøj der kan bruges.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2022 - 08:10 #2
de har typisk den form, så det kun er ejeren, der kan fjerne dem - hør evt Teknisk Afdeling i kommunen ad. Evt kan en stramt passende topnøgle måske bruges
Avatar billede fase Professor
14. juni 2022 - 13:40 #3
Bruge en 12 eller 13 mm top enten med 6 eller 12 kanter. Toppen må gerne passe godt på trekanten.
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. juni 2022 - 17:39 #4
Ligner en der bruges til Tele og El skabe. Så hvis du kender en telefonmand eller en ansat ved elforsyning, er det måske en mulighed.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2022 - 18:40 #5
>#3 så er du nok på en halv-tomme top - mm-mål passer ikke helt.
>#4 så er vi tilbage til #2
Avatar billede fase Professor
14. juni 2022 - 20:26 #6
#5 Jeg har i flere tilfælde brugt en 12 eller 13 mm top. Det var tit et spørgsmål, om der var afrundede kanter på trekanten eller ej. Men ellers havde jeg som ansat på forsyningen et pænt udvalg af trekantnøgler. Men sommetider sad trekantskruen fast, så måtte fantasien i brug.
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juni 2022 - 20:59 #7
Særligt betroede medarbejdere har sådan en

https://www.dropbox.com/s/g5gcocnso1jotbt/20220614_205237.jpg?dl=0
Avatar billede Temco Professor
25. juni 2022 - 20:01 #8
Jeg har sekskantet 12 mm. Intet derover. Så er min eneste chance (med eget værktøj).
På baggrund af hvad jeg ellers kan læse her, forventer jeg ikke - selv om den skulle være stor nok - at den passer.
Vil prøve engang i aften.
Avatar billede Temco Professor
09. juli 2022 - 19:46 #9
Fik dem ikke fjernet. Først var det muligt. Så var det ikke. Åhh... de stakkels fliser tager skade... Har sq set mange andre køre ind og holde på dem uden der er sket en skid. Røvhuller... Godt jeg er færdig med dem.