Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 12:00 Der er 19 kommentarer

mister forbindelse til internettet

jeg er på ferie i lang tid og har efterladt min bærbar og cctv tændt, da den bærbare optager lokalt.
min bærbar er wired til internettet men jeg mister forbindelse til pc, ikke cctv og det kan tage 5 til 10 dage før den er online igen.
har sat auto genstart til men hjælper ikke, router er også på auto genstart hver dag.

mister kun wan ikke lan.
har prøvet at deaktivere ipv6 og sat dns til 8.8.8.8 men ligemeget hjælper det.

hvad kan det være?
Avatar billede INK Ekspert
18. juni 2022 - 12:22 #1
Kan det være noget med strømstyring?
Kan det tænkes at pc lukker for nettet pga indstillinger under strømstyring?
Hvad står der under netværkskortet i Enhedshåndtering? Er der flueben for at kortet må lukke ned for at spare strøm?
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 12:38 #2
der er ikke flueben har checket det. tror ikke det er noge strømstyring, den bærbar virker jo fint i en uges tid eller mere, og så pludselig kan jeg ikke komme på i en uge igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 12:43 #3
Ud over #1 så kunne man måske prøve at ændre på den plan strømstyring kører på generelt i Windows
Den der er foretrukket hedder måske "balanceret" men en højere plan kan aktiveres. Måske det også kan hjælpe på dit lan kort forbliver på nettet.
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 12:51 #4
den stod godt nok på energy saving og jeg har skiftet til balanceret men den eneste forskel jeg kan få øje på var wireless adapter som stod til maximum power saving har sat den til low, men i og med jeg bruger kabel, tror jeg ikke det har nogen indflydelse.
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 13:32 #5
kunne det være din router er er lidt syg i det??
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 13:37 #6
godt spg men tror det faktisk ikke, fordi i den periode bærbar ikke er på nettet, så virker alle cctv og det ville de vel ikke hvis routeren var lidt syg.

kan ikke rigtigt se i event viewer hvad der sker og da en auto restart ikke hjælper så kunne man godt tro det var routeren, men intet hænger sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 13:57 #7
#4 Det er vigtigt at netkortet i enhedshåndteringen ikke må lukkes ned for!
Der er indstillinger i de avancerede strøm indstillinger man kan justere lidt på. Og så er der måske også nogle man ikke kan pille på som også ænderes ved at skifte plan
Der er kun en måde at få det tjekket på og det er at afprøve det der foreslås
Derfor jeg anbefalede man prøvede høj ydelse ud over tippet fra enhedshåndtering som ink er inde på.
Håber du får en stabil internet forbindelse på din pc.

Hvordan styres opdateringer til Windows på denne pc?
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 15:21 #8
som sagt så var der ikke noget flueben i power management, så kan ikke være det. om det ændres ved at skifte plan ved jeg ikke.

opdateringer er manuelt, går ikke den opdatere når man ikke er der og det måske går galt.
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 15:40 #9
#6 jo da, den kan da sagtens smide wan kortet og lan delen køre vidre uden problemer en router er jo bare en micro computer så fordi en del køre kan en anden jo godt være syg
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 15:42 #10
Ok. Hvad med din udbyder af internet. Er det fast IP hele tiden eller skiftes der IP med et givent tidsrum?
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 15:54 #11
der er ikke static ip, det er mobile internet med 4 ports router
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 16:02 #12
#11 fast ip og static ip er ikke det samme...

static ip er når du selv indtaster den og fast er når der er resaveret en ip i DHCP-serveren

men på 99,9 af alle mobile internet kan man ikke port fortwarde på, så hvordan kommer du på dit system??
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 16:16 #13
den får ip automatisk, alt er sat op til automatic
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 16:18 #14
#0 hvordan forbinder du til den bærbar du har der hjemme??
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 16:31 #15
via netkabel
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 16:35 #16
#0 tænkte mere når du skal forbinde til den bærbar udefra når du ikke er hjemme
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 16:38 #17
nååå, jamen har flere ting, google chrome remote desktop, og ultraviewer og teamviewer
Avatar billede puren Ekspert
18. juni 2022 - 16:52 #18
Så du bruger en man-in-middel service, kunne det tænkes at det var dem der havde problemer ?
Avatar billede lovebuine Mester
18. juni 2022 - 16:59 #19
3 remote programmer der skulle gå ned på samme tid, tror jeg dog ikke, har brugt dem i snart 10 år uden problemer, kan også se i event log der er mange flere fejl i den tid hvor pc ikke har haft internet.at den prøver at få forbindelse til en del ting.