Avatar billede Anlo999 Praktikant
19. juni 2022 - 21:33 Der er 2 kommentarer

Google foto..

Hejsa.

Min datters Google foto fungere ikke som min, så håber nogen kan hjælpe🙏🏼 Når hun sletter fotos i sin kamararulle, så slettes de også i Google foto, kan i hjælpe? Og meningen er jo at de skal blive i Google foto, og slettes på kamerarullen, så der er mere plads på mobilen.
Håber nogen kan hjælpe🙏🏼☺️

Mvh Anne Louise
Avatar billede INK Ekspert
20. juni 2022 - 13:16 #1
Hvilke telefoner? Er det Android eller iOS (Samsung, Apple eller?)
Google Fotos appen skal være logget ind på Googlekontoen og skal åbnes for at fotos overføres til Google Fotos i skyen (gælder i alt fald for iPhone, er ikke helt sikker på Android)
Generelt skal en Android telefon være logget ind på en Google konto, hvor der så kan ske backup af telefonen. Tilsvarende skal en iPhone være logget ind på en iCloud konto, så den kan sikkerhedskopieres.
Avatar billede INK Ekspert
20. juni 2022 - 13:25 #2
Ser nu, at du har posted under iOS, så selvfølgelig er det Apple - my mistake.

Er de 2 telefoner opdateret til samme iOS? Er der logget ind på respektive Google-konto? Er indstillingerne i Google Foto ens på de 2 telefoner?

Før der slettes fra kamerarullen, har Google Fotos appen så været åben og har uploaded til "skyen"? Har I checket om fotos i skyen også slettes når der slettes i kamerarullen?

Er Google Fotos upload sat til kun wifi eller er det også tilladt med mobildata?