Avatar billede Aaaaaa- Mester
24. juni 2022 - 08:22 Der er 11 kommentarer

Mergefield tal/dato-format

Hej

Jeg har et flettefelt, der hedder (MERGEFIELD barn_cprnr). Som udgangspunkt skal det vise data i formatet 010101-0101 - men jeg kunne godt tænke mig, at det viste det som "01. januar 2001".

Er det på nogen måde muligt? Den skal jo "slette" de sidste 4 cifre.

Jeg har prøvet med \@ "dd. MMMM yyyy" - men jeg synes ikke, at det virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2022 - 16:42 #1
lav cpr-feltet, og i visningsformular for data så vis også fødselsdato ud fra cpr-nr.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
24. juni 2022 - 18:04 #2
Undskyld men det forstod jeg ikke rigtig noget af? :). Kan du gøre det mere konkret?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2022 - 18:32 #3
feltet "barn_cprnr" er originalt, men du skjuler det - og så laver du et felt i visningen, der er 'fødselsdato' hvor du formaterer feltet ud fra de første 6 tegn i cpr.
Dvs, du holder originale data i merge, og først ved visningen af data formaterer du dem til det ønskede.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
24. juni 2022 - 20:16 #4
Ja, jeg tror jeg forstår hvor du vil hen - jeg har bare ikke forstand nok på at omsætte det til, hvad jeg helt konkret skal gøre for at opnå det, du beskriver
Avatar billede Jan K Ekspert
25. juni 2022 - 18:25 #5
Jeg tror ikke, at det er så nemt, for Word kan jo ikke gætte om 01 repræsenterer 2001 eller 1901.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
25. juni 2022 - 18:41 #6
Tak Jan, det har jeg slet ikke skænket en tanke - men tænker at du har helt ret. Jeg har også mulighed for at bruge et andet flettefelt men det fletter nemlig 100 år for lidt. Her trækker den netop fx 21. januar 2001 (men så 100 år for lidt dvs. 1901 i stedet for). Kan man på nogen måde der lægge 100 år til?
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2022 - 10:29 #7
Det er normalt nemmest at ændre i datakilden,m fremfor i Word. Hvor får du værdierne fra?
Avatar billede Aaaaaa- Mester
26. juni 2022 - 10:47 #8
Ja, helt enig. Det har jeg bare ikke mulighed for på egen hånd - så var interesseret i en anden midlertidig løsning, hvis det var muligt 😊
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2022 - 13:28 #9
Hvilket format har datoen? Er det et reelt dato format eller er det en tekst?
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2022 - 13:50 #10
Jeg har nu selv prøvet med forskellige muligheder, og jeg tror simpelthen ikke, du kan lægge noget til en dato i forbindelse brevfletningen.

Jeg har i hvert fald konstateret, at den metode, jeg bruger til at ændre det samlede antal sidetal i et dokument, ikke virker med datoer

http://www.kronsell.net/side_x_af_y.htm
Avatar billede Aaaaaa- Mester
26. juni 2022 - 14:08 #11
Helt ok - mange tak for dit forsøg og din tid alligevel 😊.