Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juni 2022 - 22:53 Der er 6 kommentarer

MitID

Det hører nok ikke hjemme her, men aner ikke, hvor det ellers hører hjemme.
Jeg har været så dum at overlade min Android til en tekniker i Elgiganten, som har startet den op fra grunden, og nu skal jeg så have installeret min Mobilepay.
Det er også gået godt nok indtil jeg er kommet til en skærm, hvor der øverst står
X Identifikation
Log på hosMIID Self-Service      MitID
Åbn MitID app og godkend

og derunder en tegning af MitID, som hele tiden ændrer sig

Men ligegyldig hvad jeg gør, sker der intet.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede falster Ekspert
25. juni 2022 - 00:33 #1
Betyder

startet den op fra grunden, og nu skal jeg så have installeret min Mobilepay

så ikke, at du også skal installere og aktivere MitID-appen?

Hvis du allerede også har gjort det, har jeg desværre ingen bud.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. juni 2022 - 01:01 #2
Forstår ikke, men nu ser jeg, at der er telefon support i morgen, så det prøver jeg.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. juni 2022 - 01:02 #3
#1: Men her du i øvrigt et bud på, hvor jeg burde have anbragt dette spm?
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2022 - 09:01 #4
Du skal godkende din mobilepay med MitID. Tidligere var det med NemID.
Formoder du er overgået til MitID?
Hvis du har MitID kan det være med godkendelse i App for MitID eller godkendelse med kodeviser/kodeoplæser. Hvis det er med app, skal den først virke på din telefon og/eller eventuelt på en tablet.
Hvis alt er nulstillet på din telefon skal MitID nok geninstalleres og aktiveres. Hvis det er en nyere telefon kan du gøre det ved hjælp af dit pas.
Installer nyeste udgave af MitID appen. Åbn appen og tryk på tandhjul i øverste venstre hjørne. Vælg aktiver app. Hvis du ikke har MitID brugerID skal du starte med “opret MitID”. Følg blot de anvisninger, der kommer på skærmen.
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2022 - 15:50 #5
Har du fået løst dit problem?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. juni 2022 - 17:46 #6
Nej, det skyldes vist problemer hos Nets