Avatar billede Bugvin Novice
28. juni 2022 - 17:24 Der er 1 kommentar

Data Simkort

Data simkort virker ikke på iPad eller PC.
Netværk er Telenors.

Drejer sig om iPad Air 6th gen og Lenovo L560 med port til Simkort.

iPad genkender kortet, men ingen forbindelse.
iPad er nulstillet, geninstalleret og opdateret.
Udbyder siger det er galt med iPad. Hm! For 2 år siden fungerede det fint, og er ikke brugt før nu igen.

PC siger intet. . Skal der aktiveres noget i BIOS eller tjenester??

Hvilke flere oplysninger er nødvendige?
Avatar billede INK Ekspert
28. juni 2022 - 19:02 #1
På en iPad skal sim-kort isættes og enheden genstartes, så den downloader filer fra udbyder. Derefter virker det almindeligvis.
I indstillinger kan du under mobildata kontrollere, at den har fat i netværket. Indstillinger for netværk skal selvfølgelig være Telenor.
Har dog kun gode erfaringer med YouSee 😀
Hvis du har modtaget et datakort, der kræver pin-kode, skal du først sætte det i en telefon og i indstillinger fjerne krav om pinkode for sim. Det burde Telenor dog oplyse!