Avatar billede KurtG Forsker
29. juni 2022 - 19:42 Der er 2 kommentarer

Arduino. Gem data fra SD på harddisk via WiFi

Jeg har et Arduino-program, som opsamler regndata på et SD-kort.
Jeg vil gerne have disse data gemt i en fil på en harddisk, som jeg har adgang til på min PC via WiFi. Harddisken sidder i en bu-enhed DS218.
Jeg har set en enhed, der hedder ESP8266, som tilsyneladende kan 'snakke' med WiFi, men kan den også bruges til at gemme filer på min harddisk via WiFi?
Hvis JA, kan I give tips til hvordan.
Avatar billede kulawig Professor
30. juni 2022 - 13:22 #1
lav en mqtt server på din ds218
lad arduino uploade til den

https://randomnerdtutorials.com/esp32-mqtt-publish-bme680-arduino/

det kræver lidt roden rundt med opsætning ... men når det først virker 👍
Avatar billede KurtG Forsker
30. juni 2022 - 19:37 #2
Det lyder jo nemt, men jeg ved ikke hvad en mqtt-server er.
Jeg kikker på linken og ser om jeg bliver klogere!