Avatar billede Temco Professor
30. juni 2022 - 23:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flyttemænd og fodtøj

Kan man bede flyttemænd om at tage fodtøjet af? Eller gør de bare ikke det?

Vil helst ikke have nogen ind med sko på i min nye lejlighed.
Avatar billede puren Ekspert
01. juli 2022 - 00:15 #1
naturligvis kan du det men det er måske tunge løft så de har jo nok sikkerheds sko på men så kan du bede dem om at tage et overtræk på deres sko
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juli 2022 - 00:28 #2
Er sgu bange for at dine ting kun kommer til hoveddøren så. Du må tænke på at det bliver dobbelt så mange lyft for dem. De skal sætte tingene ned, tage skoene af, lyfte tingene op igen.

Hvor lang tid tager det dig at lige støvsuge og eventuelt vaske gulvet efter dem?
Avatar billede puren Ekspert
01. juli 2022 - 00:38 #3
#2 ej en flytte mand flytter fra bilen til døren og en anden flytter fra døren og ind
Avatar billede fase Professor
01. juli 2022 - 09:15 #4
#3 Du mener 2 mænd flytter fra bilen til døren, og to mænd flytter fra døren og ind. Der kan jo forekomme ting, som kræver to mænd til at bære. De to mænd, der bærer fra døren og ind, vil også have (sikkerheds)sko på. Det gør meget ond at få et klaver ned over tæerne.
Avatar billede Temco Professor
01. juli 2022 - 10:38 #5
Sikkerhedssko?
Så er jeg virkelig bekymret for gulvet. Er jo "voldsomt" fodtøj!

#2 I fald jeg havde fået tæpper på, var der helt sikkert ingen der fik lov at vade ind med sko på!
_
Har I tænkt på det også kan risikere regne...
Avatar billede Temco Professor
01. juli 2022 - 10:43 #6
Tror jeg køber en rulle pap hos Harald Nyborg og lægger på gulvet
Avatar billede martens Guru
01. juli 2022 - 11:30 #7
Nu har flyttemænd heldigvis ikke stiletter på 😉
Avatar billede fase Professor
01. juli 2022 - 11:48 #8
#5 Sikkerhedssko sætter ikke større mærker end andet fodtøj, men er forsynede med tåbeskyttelse af stål. Køb en rulle afdækningspap og læg det ud på gulvet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2022 - 20:14 #9
#6 Godt tænkt Einstein......🤓
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2022 - 06:24 #10
Der er ikke nogen forsikring der dækker en flyttemand hvis han får noget over tæerne hvis han/hun tager sko af. Så vil du ikke have dem ind i din lejlighed må du have nogle der bærer videre derfra, eller dække gang arealet at der hvor de skal gå.
Længere er den ikke. Held og lykke med din nye lejlighed.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. juli 2022 - 18:18 #11
Jeg kommer uundgåeligt til at tænke på denne vise sætning: Hellere lidt smuds i krogene, frem for et rent helvede i forbindelse med dit spørgsmål.
Avatar billede Temco Professor
09. juli 2022 - 19:43 #12
Papir på gulvet dur alligevel ikke. Så bliver alting jo stillet oven på det, herunder også møbler. Noget af dét er umuligt at fjerne igen.

Ja, de jokkede det hele til. "Herligt"!
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2022 - 21:30 #13
Jamen uha da da....... så må du i gang med knofedtet og børsten, Einstein.
God arbejdslyst.