04. juli 2022 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uønsket simultanteksting

hej

Jeg har i den seneste måned + haft simultantekst slået til på både DR og TV2. Det er kun på 2 ud af 4 fjernsyn i huset. Det ene kører på en Denver boks DVB - C og det andet er et Prosonic (Føtex finest) med indbygget DVB.
Det er ikke muligt at slå det fra via tekst tv og genindlæsning af fabriksindstillinger løser ikke problemet. Yousee leverer signalet via coax kabel til en fordeler/forstærker. Yousee kundeservice har i et svagt øjeblik fortalt at de havde kendskab til problemet, men mente de havde rettet det. Siden da har der ikke været interesse fpr problemet fra Yousees side.
Hvordan slipper jeg af med teksterne?
Avatar billede milter Ekspert
04. juli 2022 - 12:25 #1
På mit gamle Sony TV med en "One for all" fjernbetjening kan jeg slå det fra med to hurtige klik på "Sub"-tasten på fjernbetjeningen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juli 2022 - 14:43 #2
Vedr. dine kommentarer om YouSee, så undrer det mig ikke, det du skriver "siden da har der ikke været interesse fra YouSee´s side"
Generelt har man et indtryk af, at de ikke aner hvad de har med at gøre hos YouSee. Men én ting er de gode til, nemlig at snakke for "deres syge moster"
05. juli 2022 - 12:32 #3
hej milter

Sub (title) tasten rettede fejlen på begge TV. Den har dog aldrig været brugt før, så teksting har været initieret udefra. Hos mig skal man trykke på SUB tasten og så vælge tekst OFF i det panel der kommer op.
Tak for værdifuld hjælp.

Hej Erik Hg
Var det ikke et løsningsforslag som Yousee burde have på hylderne i kundeservice.?
Deres bedste bud var at sende en tekniker (startpris 1300 kr.)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2022 - 14:58 #4
#3 YouSee kundeservice´ sortiment omfatter ikke fornuftige løsningsforslag, derimod er de særdeles leveringsdygtige til
1. at komme med dumme undskyldninger
2. at komme med bortforklaringer
3. at komme med tomme løfter
4. at skyde skylden på andre
5. at sende en tekniker ud, til ågerpriser.
Avatar billede milter Ekspert
05. juli 2022 - 19:29 #5
Kurt Kristiansen, #3.

Velbekomme.