Avatar billede BHolm Praktikant
04. juli 2022 - 17:55 Der er 16 kommentarer

Om Norton

Er der kommet nye ejere af NORTON? Ejere som bare tænker på penge???
Jeg har kørt med NORTON i årevis og været meget tilfreds - men nu kniber det med at tage dem alvorligt, for de dukker hele tiden op på min skærm og forsøger at prakke mig noget på igen og igen og igen!!!
Jeg syn's det virker uhæderligt!! Tænk at skulle bruge et sådant ord om NORTON, et fabrikat jeg har haft respekt for, men nu kniber det at holde respekten.
Spørgsmålet er altså:
Har NORTON fået nye ejere som kun tænker at dreje os en knap så vi springer på og køber det ene abonnement efter det andet, som mest er godt for NORTONs bankkonto og ikke så godt for vi brugere der betaler igen og igen?
04. juli 2022 - 18:06 #1
Jeg ved ikke om de har fået nye ejere.
Men ja, de er meget aggressive lige nu.
Jeg overvejer også at "melde mig ud"
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2022 - 19:51 #2
Avatar billede milter Ekspert
04. juli 2022 - 20:17 #3
Norton har, såvidt jeg kan se, ikke skiftet ejere de sidste mange år. For mange år siden havde jeg et abonnement hos dem, men i dag har jeg ikke noget behov for det. Mit Windows 11 har alr, jeg behøver til at beskytte min færden på nettet, hvad man så end måtte mene om Microsoft.

Men det er et generelt fænomen på nettet, at alle udbydere af diverse tjenester bliver mere og mere aggressive i deres forsøg på at fastholde eller tvinge kunder til at acceptere deres "betingelser", herunder Microsoft.

Tidligere (for 15 -20 år siden) fandtes der et utal af uafhængige firmaer (uafhængige af de store firmaer), som havde skabt sig en stor tilhængerskare på f.eks. lyd- eller videoscenen. I dag er de næsten alle blevet opkøbt og dermed  styret af "de store".

Vi andre kan kun forsøge så vidt muligt at benytte Open Source-programmer. Selvfølgelig skal producenter af programmer have betaling for deres software, men vi almindelige brugere skal stadig have mulighed for at fravælge deres aggressive marketingteknikker.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2022 - 20:54 #4
#3 Ja  Microsoft Defender er blevet et noget bedre AV program end da det kom frem i 2015 med Windows 10. Som supplement kan man have Malwarebytes til periodevis svanning for malware. Mere behøver man normalt ikke have behov for.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2022 - 20:55 #5
Og Malwarebytes bruger man bare i den frie udgave.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juli 2022 - 21:19 #6
Spørger skriver: "Jeg har kørt med NORTON i årevis og været meget tilfreds - men nu kniber det med at tage dem alvorligt, for de dukker hele tiden op på min skærm og forsøger at prakke mig noget på igen og igen og igen!!!

Jeg undrer mig ærlig talt også over den aggresive markedføring, der er opstået hos Norton.
Jeg havde tænkt på at kontakte dem, men kan ikke rigtig finde noget sted, hvor man kan.
Jeg har selv anvendt Norton i omkring 13-14 år, og har været godt tilfreds, men disse "smarte" metoder med at blive ved at komme med "gode" tilbud, virker får modsatte effekt på mig.
Men det er endnu engang pengegriskhedens grimme fjæs👿 der kommer til syne.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2022 - 22:49 #7
#6 og #0

Det bør man kunne slå fra under de "administrative indstillinger" tror jeg måske.
Kiggede lidt på linket her https://www.alphr.com/stop-norton-pop-ups/ og der kan man slå "Special offer notifications" fra.
Prøv at se om den mulighed ikke også er tilstede i en dansk udgave af Norton, og popup så forsvinder?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2022 - 00:02 #8
Jeg synes at Norton skulle holde sig for gode til, at anvende denne slags ufine forretningmetoder. Det danner grundlag for mistro hos brugerne - en ikke helt uberettiget mistro. 🤨 Det skulle heller ikke være nødvendigt at brugerne skal anvende links der kan stoppe dette utøj.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2022 - 06:40 #9
#8 Hvis der er en boks man kan slå fra i indstillinger skal man jo ikke bruge links. Det er bare om at tjekke op om man kan slå det fra. Nu skriver du ufint.  Google Chrome  har siden den kom frem for mange år siden bombarderet ens computer skærm med om man vil installere den. Hvad synes du så om den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2022 - 10:52 #10
Det irriterer mig også, og jeg bruger mest Edge, men Google Chrome er jo ikke noget man køber, som det er tilfældet med f.eks. Norton.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2022 - 12:07 #11
#10 Nej men ved du hvem Google deler dine oplysninger med når du bruger browseren? Jeg kan forestille mig de sagtens kan tjene penge på din færden i denne browser.😉
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2022 - 14:25 #12
Det ved jeg udemærket. Det er jo ikke for folks blå øjnes skyld.
Men jeg synes bare at det er forkert af Norton, når man som bruger skal belemres med deres aggresive markedsføring. Man har jo betalt for programmet, men de prøver alligevel at presse citronen til sidste dråbe.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2022 - 16:17 #13
Kan ikke se det er et problem hvis man kan deaktivere notifikationer i indstillingerne.
05. juli 2022 - 16:57 #14
@#7
Tak for link.
Nu har jeg slået Special tilbud fra, så får jeg at se om det afhjælper deres spam.
Og ja den er der på dansk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2022 - 18:04 #15
#13 Det har jeg prøvet, men skidtet kom igen. Det er ligesom ukrudt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2022 - 18:16 #16
Hvis man har accepteret notifikationer fra browser af med Norton så kommer de måske nok alligevel. Jeg siger konsekvent altid nej til at acceptere notifikatoner.
Personligt kører jeg Bitdefender Total Security og den er flink til at holde sig i baggrunden.