Avatar billede larsgrau Forsker
05. juli 2022 - 15:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

hvor får man denne til at virker i PHP

Hej
Jeg kan godt få denne til at virke i phpmyadmin, men jeg ikke rigtigt gemmen skue hvor jeg får den til at virke fra en php side.

set @num :=0;
update master set id = @num :=(@num+1);
alter table master AUTO_INCREMENT = 1;

Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2022 - 16:21 #1
Grundliggende sender du SQL fra PHP til MySQL enten med mysqli eller PDO extensions.

Men behøver du ikke kun den sidste SQL ??
Avatar billede larsgrau Forsker
05. juli 2022 - 16:31 #2
Nej, jeg har behov for at ændre alle id, da der kan komme andre posts ind som kan have samme id, men med andet data i
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2022 - 16:49 #3
Ah - der er data i tabellen.

Jeg tror ikke at PHPMyAdmin gør noget specielt. Så formentligt virker det ved at åbne en connection og fyre de 3 SQL sætninger af fra dit PHP program.

Ellers er der jo altid den trivielle: en SELECT og så en UPDATE per række.
Avatar billede larsgrau Forsker
05. juli 2022 - 21:10 #4
Her er min løsning, måske ikke den smartes men den virker.

$f = "set @num :=100000;";
mysqli_query ($db,$f);
$updateid = "update master set id = @num :=(@num+1);";
mysqli_query ($db,$updateid);
$t = "alter table master AUTO_INCREMENT = 1;";
mysqli_query ($db,$t);