Avatar billede holmmorten Novice
06. juli 2022 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvor meget spænding fra Ubiquiti Flex Mini POE Switch

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget spænding denne switch kan levere? Jeg skal bruge den til 2 stk. POE overvågningskameraer fra Nexsmart (model Look).

Firmaet bag kameraet skriver, at de helt skal kunne levere 35 volt POE - men personligt synes jeg det hænger dårligt sammen med, at de leverer en 12 volts trafo med til kameraet (det kan både forsynes med alm. og med POE).

MVH

Morten
Avatar billede kulawig Professor
07. juli 2022 - 11:04 #1
din strømforsyning har et (forholdsvis) kort kabel, med tykke ledere.. dermed er det ikke noget problem med en lav spænding og høj strøm

hvorimod dit netværks kabel er langt og med tynde ledere , derfor er man nødt til at hæve spænding og sænke strøm .. ellers ville de blive lidt varme ;-)
Avatar billede kulawig Professor
07. juli 2022 - 12:48 #2
du skal lige være opmærksom på at hvis du kigger på denne

https://store.ui.com/collections/unifi-network-switching/products/usw-flex-mini

så er der IKKE nogen POE udgang
Avatar billede holmmorten Novice
07. juli 2022 - 13:41 #3
Hej. Tak for svar.

Vil det sige at den switch slet ikke kan levere POE til to kameraer? Jeg synes den står til at kunne forsyne ubiquitis kameraer?
Avatar billede jk45 Forsker
07. juli 2022 - 15:34 #4
Den kan ikke sende poe ud men kun strømforsynes med poe.
Avatar billede holmmorten Novice
07. juli 2022 - 19:04 #5
Hey. Så havde jeg helt misforstået det :( hvilken vil så anbefale, som kan levere POE?
Avatar billede jk45 Forsker
07. juli 2022 - 22:34 #6
Avatar billede kulawig Professor
08. juli 2022 - 07:56 #7
https://www.proshop.dk/Switch/Ubiquiti-UniFi-Switch-8-60W/2573047

4 poe udgange

#6 man skal ikke købe en unmanaged switch i dag, det er simpelthen dårlige penge at spare ..
Avatar billede holmmorten Novice
08. juli 2022 - 09:59 #8
Unmanaged ligner bare noget til halv pris - hvad får af brugsværdi med en managed? :)
Avatar billede jk45 Forsker
08. juli 2022 - 16:26 #9
#7 Kommer helt an på ens behov, skal du ikke rode med vlan eller lign. er en unmanaged fin nok. Man kan købe sig præcis lige så fattig som man ønsker sig (Mig selv inkl.) men har man bare et ønske om at have en switch som kan forsyne enheder med poe og bare være op et fælles lan er en managed absolut ikke nødvendig.
Avatar billede kulawig Professor
11. juli 2022 - 08:02 #10
lige præcis video overvågning er nu rart nok at kunne flytte ud i et selvstændigt vlan