Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. juli 2022 - 20:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bruger du en spændende / usædvanlig browser. * Hvorfor det ?

*
Windows 10
*
Jeg har Firefox - Og bruger den mest. Har altid gjort det. Faktisk.
*
Men jeg har også Google Crome (Til specielle "opgaver")
og
Edge - Som fulgte med Windows 10 - Bruger den nu sjældent ....
*
Men hvad kan man ellers finde på at bruge, som browser ?
*
Venlig Hilsen og god Torsdag fra Jørn
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2022 - 20:02 #1
Opera, Mosaic, Lynx ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. juli 2022 - 20:27 #2
Tak, arne_v
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. juli 2022 - 20:28 #3
Jeg er meget glad for Opera -herunder dens screendump og annonceblokering..
Bruger så anden browser på sider der ikke er glad for blokeringer -synes det er bedre end slå blokering til og fra.
Google Chrome bl.a. fordi Yousee ikke er glad for opera når der skal streames TV.
Men også Edge og firefox - Ser en side lidt mærkelig ud - eller fungerer sært kan browser skift til tider være gavnligt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juli 2022 - 21:17 #4
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. juli 2022 - 22:03 #5
Tak kurt54 og erikjacobsen !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juli 2022 - 22:17 #6
Og du kan sikkert bruge https://www.chromium.org/getting-involved/download-chromium/ i stedet for Google Chrome.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 09:42 #7
Tak til jer alle og God Fredag !
Avatar billede bvirk Guru
08. juli 2022 - 11:33 #8
1:40 inde i første video ses den oprindelige annonce fra 60'ernes amerika.
https://www.sea-monkeys.com/

Geniet, 40 cm fra skærmen, havde lige slettet firefox. Var man nu helt uden browser? - næh sørme om ikke slackware havde en seamonkey hvis første requests blev brugt til erfare vandrehistoriers folkelige begrebsverden impact for fænomener som
https://da.wikipedia.org/wiki/Salts%C3%B8krebs

Men det er bare en af mange mozilla slags som få kan afse tid til opdatere - men dog en der kan browse rigtigt i modsætning til 'line-x'
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 12:57 #9
Tak, bvirk ....
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2022 - 13:51 #10
For en meget anderledes brugeroplevelse er Lynx nok den mest eksotiske. Jeg tvivler dog på at ret mange moderne web sites virker i Lynx.
Avatar billede Lefty Novice
09. juli 2022 - 13:54 #11
Jeg kan anbefale Brave browseren.
Hilsen
Lefty
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 15:22 #12
Tak, Lefty ....
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. juli 2022 - 16:08 #13
Jeg kan i øjeblikket rigtig godt lide browseren Slimjet, når jeg bare surfer rundt på nettet. Den er hurtig og er nem at sætte op.

Link: https://www.slimjet.com/

Derudover er mine favoritter...
Vivaldi, Brave og Opera

Brave bruger jeg til Netbank og lign., da der er nogle gode ekstra sikkerhedsmæssige indstillinger i den.