Avatar billede TV47 Seniormester
11. juli 2022 - 13:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Process.Start virker ikke

Hej.

Jeg har en åbning via Process.Start af billedfil (jpg) som giver mig problemer.
Når jeg er i mit udviklingsmiljø åbnes filen ok.

Men når jeg afvikler på webserveren via IIS sker der desværre ingenting,  når jeg trykker på knappen (imagebutton).

Filen ligger på serveren og ikke klienten. Jeg har læst et sted at Process.Start som default åbner på serveren. Så fint med det.

Men hvorfor kan jeg ikke åbne filen, når jeg er ude af udviklingsmiljø og i drift i skyen?

Koden er nedenstående:
string Fil_Sti;
                    int index = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);
                    Fil_Sti = (GridView1.Rows[index].FindControl("txtFilnavnLabel") as Label).Text.Trim();
                    Process.Start(Fil_Sti);
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2022 - 15:38 #1
Jeg ved ikke helt hvad du forventer.

Når du kører på din PC så har du en skærm tilknyttet og billedet åbner i et elelr andet billedvisningsprogram på den.

IIS er er server process uden tilknyttet skærm. Den kan ikke vise på din PC og den kan heller ikke vise på server.

Jeg tror at du skal have det billeded streamet tilbage til browser og ikke åbnet med Process.Start.
Avatar billede TV47 Seniormester
11. juli 2022 - 17:58 #2
Hmm, men hvis filen ligger på serveren og jeg vil åbne filen på den klient jeg sidder ved, bruger den så ikke bare skærm og f.eks. Paint på klienten til at åbne filen med?

Kan et problem være, at der ikke er adgang/rettigheder til den fil-mappe på serveren som filen ligger i?
Avatar billede TV47 Seniormester
14. juli 2022 - 14:52 #3
Nok en dårlig løsning jeg havde valgt.
Har lavet noget med at åbne et nyt vindue i stedet.
Der har jeg ikke problemet.