Avatar billede TageArent Novice
14. juli 2022 - 14:17 Der er 2 kommentarer

Samsung tab 2, skærmen ikke berøringsfølsom

Efter udskiftning af min gamle tablet's batteri starter maskinen op og viser sædvanlig startskærm.
Men berøring på  skærmen er nu totalt uden virkning.
Jeg mener, jeg har tjekket de tre kabeltilslutninger inde i maskinen meget omhyggeligt, før jeg lukkede den igen.
Jeg kan altså ikke fra skærmen gå til nogen form for indstilling på selve maskinen.
Jeg kan via USB se tabletten på min pc og åbne filer fra den, både billeder og lyd; men kan ikke finde nogen mulighed for indstilling dérfra.
Tage Arent
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2022 - 14:35 #1
Selv om du mener du tjekkede tilslutningerne, er det jo logisk set dem den er galt med. Om så der er en løs forbindelse, eller om der skulle være kommet en revne i et af fladkablerne, kan kun løses ved at åbne apparatet igen og tjekke...

Husk ALTID at tjekke at alt virker, før du endeligt lukker den sammen og samler den... (Nej - det gør man aldrig... - heller ikke mig, men så bliver man jo bare bedre til at splitte den ad igen ;-)
Avatar billede TageArent Novice
17. juli 2022 - 10:19 #2
Hej Ole

Tak for din tilbagemelding om at finde løsningen i fladkablets tilslutning. Efter flere forgæves replaceringsforsøg og inspektion af kablet, som synes ubeskadiget, ser det ud til, at jeg må affinde mig med, at tablet'en efter 14 års flittig brug er 'gået til de evige jagtmarker'.
VH Tage Arent