Avatar billede Uvanga Ekspert
17. juli 2022 - 09:29 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Mobil slukkes i fly, men signaler tilstede

Hvad hjælper det at slukke mobiltelefon under flyvning?
Forudsætningen er at flyet er indenfor mobilsignal. Dvs. at signal er tilstede i flyet, men da mobil er slukket, kan signal ikke anvendes.
Er det fordi brug af mobil vil forstyrre elektronik når mobil anvendes til både at modtage og sende, eller hvad er meningen med at slukke.
GPS kan man jo fint benytte under flyvning, og følge ruten på Google Maps
Mobilsignal er som nævnt tilstede i flyet, så det forstyrrer åbenbart ikke når mobil er slukket, eller på flytilstand.
17. juli 2022 - 11:10 #1
Det er forsigtigheds princippet.
Din mobil kan i værste tilfælde forstyrre Flyets elektronik.

Better safe than sorry.

sluk nu bare ...., du sider selv i flyet hvis det falder ned.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. juli 2022 - 16:32 #2
Det er mobiltelefonerne der udsender lavfrekvente signaler nå de søger
Avatar billede kurtba Ekspert
17. juli 2022 - 21:21 #3
Når du skriver mobilsignal mener du vel 3g, 4g osv. Det signal forsvinder kort efter, at man er lettet, så det er ikke til stede hele tiden.
Man er i øvrigt heller ikke helt så hysterisk mere med brug af mobiler og tablets under flyveture.
Har lige fløjet med Vueling, og 10-15 min efter at man er lettet kan man nu købe internetadgang og bruge sine tablet og mobiler lige indtil ca. 15 min før landing, hvor de slukkker for signalet igen.
Så det er åbenbart især ved start og landing at de gerne vil sikre sig, at der ikke er forstyrrende signaler.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2022 - 10:23 #4
Tak for alle indlæg.
Det var snak vi havde over Søndagsfrokosten, hvor emnet blev omtalt. Nu er vi med på hvorfor👍