Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
18. juli 2022 - 21:22 Der er 11 kommentarer

Onedrive

Jeg har købt en ny mobil, en Samsung Galaxy A 52. Jeg har overført alle data fra min gamle mobil, en Galaxy J6. Når jeg tog billeder med min gamle telefon blev de automatisk overført til min Ipad via OneDrive. Nu har jeg prøvet at tage fotos med mine nye mobil men de bliver IKKE overført til min Ipad. Er der nogen som har et bud på hvad der er galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2022 - 21:28 #1
det skal aktiveres på telefonen (jeg er på iphone, såe...) - noget i indstillinger, der tillader onedrive at tilgå dine billeder, så den har noget at sende.
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
18. juli 2022 - 21:54 #2
Hej Claes
Jeg kan desværre ikke finde noget i indstillinger. Synes bare det er mærkeligt at det ikke virker på den nye mobil når jeg nu har overført samtlige data fra den gamle til den nye
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. juli 2022 - 22:45 #3
Du skal åbne overdrive og vælge at aktivere kamera upload. Det gøres på *fotos" siden i onedrive.
Avatar billede Erik K Ekspert
18. juli 2022 - 22:49 #4
Har du installeret appen OneDrive på din nye telefon? Hvis ikke er første trin at hente appen fra Google Play.
Herefter kan du åbne OneDrive på din telefon ved at anvende samme login-oplysninger som tidligere.
Når det er sket, kan du vælge, at nye fotos automatisk uploades til OneDrive og så vil du kunne se billederne på både din telefon og din iPad uden at gøre noget manuelt.
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
18. juli 2022 - 23:17 #5
Tusind tak for jeres forslag men desværre er det endnu ikke lykkes for mig. Mon ikke I kan skære det mere ud i pap for mig?
Avatar billede Erik K Ekspert
18. juli 2022 - 23:45 #6
Hvor langt kommer du i den vejledning jeg skrev i #4 ?
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
19. juli 2022 - 00:26 #7
Jeg har fulgt den helt igennem men intet sker
Avatar billede Erik K Ekspert
19. juli 2022 - 00:54 #8
Vi tager det skridt for skridt.
Hvad forventer du, der skal ske??
Når du tager et nyt billede, bliver det så ikke vist i OneDrive på telefonen?
Vises det på telefon, men ikke på iPad, kan det skyldes dine indstillinger mht dataoverførsel.
Avatar billede martens Guru
19. juli 2022 - 06:24 #9
I OneDrive App' en på din telefon skal du vælge "Mig" nederst til højre og så gå i Indstillinger og vælge "Upload fra kameraet"

Jeg har ofte oplevet at jeg skal åbne OneDrive App'en, for aktivt at gøre noget, således der bliver uploadet billeder m.m.

Du kan også vælge om der skal uploades via mobilt netværk samt Wi-Fi eller KUN Wi-Fi

Håber du kan få det til at virke....

mvh martens
Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
19. juli 2022 - 10:56 #10
Mange tak for de gode råd men desværre for mig virker det ikke☹️
Avatar billede INK Ekspert
19. juli 2022 - 13:20 #11
Det lyder mærkeligt. Skal selvfølgelig kunne virke. Alle ovennævnte forslag er gode og brugbare, men måske mangler en væsentlig forudsætning nemlig, at du logger ind i din OneDrive app med din Microsoftkonto (mailadresse) og tilhørende kodeord. Det skal selvfølgelig være samme Microsoftkonto som på din iPad.
Når dette er udført skal du se om den synkroniserer med OneDrive skyen.
Derefter tager du et billede og ser om det dukker op i OneDrive?
Prøv at beskrive skridt for skridt hvad du gør og resultatet.
Svaret, at det ikke virker, giver os ikke mulighed for at hjælpe.