Avatar billede Blaisedell Juniormester
21. juli 2022 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilføje flere til en fælles gmail-konto

I en forening bruger vi gmail som den måde medlemmer kan skrive til bestyrelsen.
Nu er der så kommet nye folk i bestyrelsen, og de skulle gerne have adgang til kontoen.
Jeg kan godt tilføje dem der har en Google-konto. Men hvad med dem der ikke har? Er det slet ikke muligt?
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2022 - 12:00 #1
Hvis de nye medlemmer opretter google-kontoen på deres pc, tablet eller smartphone, vil de selvfølgelig have adgang til mail og øvrige ting på kontoen, men det er måske ikke det du mener? Hvis det kun er videresend i indstillinger, kan alle valide mailkonti bruges.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
21. juli 2022 - 12:43 #2
Jeg vil gerne give dem adgang, selvom de ikke har en Google-konto.
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2022 - 13:14 #3
Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit problem. Hvis du giver dem kodeordet til jeres fælles g-mail konto vil de jo kunne oprette den i deres eget mailprogram.
Alternativt åbne mailkontoen i en browser.
Hvis de enkelte bestyrelsesmedlemmer skal kunne svare fra kontoen må dette være kravet.
Hvis de blot skal kunne se mailen, så er videresendelse måske en løsning.
Bestyrelsesmedlemmerne skal ikke nødvendigvis oprette egen Gmail konto for at kunne anvende kontoen. Hvor er det jeg misforstår dig?
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2022 - 13:57 #4
Har set, at du nok mener stedfortræder. Se dette link.
https://support.google.com/mail/answer/138350?hl=da

Så vidt jeg kan se, kræver det en Google konto for stedfortræderen. Vedkommende behøver jo ikke bruge kontoen til andet.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
21. juli 2022 - 13:58 #5
Det er nok langt hen ad vejen mig der ikke kan udtrykke mig korrekt...
Når de andre prøver at logge ind, med kodeord, bliver de bedt om at bekræfte at de har adgang til kontoen - ved at de skal indtaste et tal, der så bliver sendt til min telefon.
Så måske kan det lade sig gøre hvis vi sidder sammen.
Totrinsbekræftelse er i øvrigt deaktiveret.
Avatar billede fase Professor
21. juli 2022 - 19:42 #6
Hvis medlemmerne bruger et mailprogram som f.eks. det der følger med Windows er det nemt at tilføje en mailadresse uanset om det er gmail eller andet. Hvis der kommer et nyt medlem i bestyrelsen får vedkommende mailadressen og koden at vide og opretter så adressen. Hvis et bestyrelsesmedlem forlader bestyrelsen ændres kodeordet hos resten af bestyrelsen og det medlem, der ikke mere er i bestyrelsen, kan ikke mere se korrespondancen.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
22. juli 2022 - 08:22 #7
Vi fik det til at fungere da vi sad sammen, og jeg kunne godkende loginforsøg.
Tak for link om stedfortræder, der er noget vi kan bruge.